اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:

توسعه قزوین تنها از محدوده شمالی امکان دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با توجه به محدودیت زمین از سه طرف شرق، غرب و جنوب و وجود باغات سنتی، لازمه توسعه قزوین با اجرای پروژه‌های مختلف در شمال شهر میسر می‌شود.

توسعه قزوین تنها از محدوده شمالی امکان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند صبح امروز در جلسه شورای شهر قزوین به عدم تصویب طرح جامع شهر در شورای عالی شهرسازی کشور و فقدان دلیل و توجیه منطقی در پذیرش شمال اتوبان به عنوان محدوده شهر قزوین اشاره کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح جامعی که توسط مهندسان شارمند در سال 69 تهیه شده است، شمال اتوبان جزو محدوده شهر قزوین به شمار می‌آید و طرح جامع فعلی، این حق را به رسمیت می‌شناسد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: بخش خصوصی و دولتی با عدم الحاق شمال اتوبان به محدوده شهر قزوین از بین می‌رود، چرا که در این محدوده فضاهایی همچون دانشگاه آزاد اسلامی، بوستان باراجین، ورزشگاه، تعاونی‌های 9 گانه و پارک علم و فناوری از قبل ایجاد شدند و بسیاری پروژه جدید همچون تالار شهر در حال ساخت هستند.

قزوین، شهری‌ گران در قیمت زمین و ملک به شمار می‌آید

وی با تأکید بر اینکه حقوق مکتسبه مردم در شمال اتوبان با عدم تصویب طرح جامع نادیده گرفته می‌شود، افزود: با توجه به اینکه قزوین، شهری‌ گران در قیمت زمین و ملک به شمار می‌آید نادیده گرفتن حقوقی که در این بخش‌ها برای مردم ایجاد شده، به ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها کمک نخواهد کرد، بنابراین باید به توسعه شهر در شمال که خواسته مردم بوده احترام گذاشت، چراکه در دیگر محدوده‌ها باغات سنتی مانع کار شده و نمی‌توان خارج از باغات، به دلیل آسیب احتمالی که به این محدوده سبز وارد خواهد آمد، طرحی تهیه کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین با تأکید بر اینکه تمامی مجموعه‌ها باید کمک کنند تا شهر قزوین با توسعه منطقی و متوازن روبرو شود، افزود: شورای شهر نیز به نوبه خود پیگیر دست یافتن حق مسلم شهر قزوین و شهروندان آن در شمال اتوبان است.

وی افزود: پیگیری‌ها از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود و شورای اسلامی شهر و کمیسیون شهرسازی شورای شهر نیز محدوده شمالی شهر را نیاز آینده شهر می‌دانند و معتقدند آیندگان به طور حتم آن را مطالبه خواهند کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین اضافه کرد: مقررات شورای عالی شهرسازی ارزشمند است و دغدغه‌هایی دارد که باید برطرف شود، اما شورا پیگیری‌ها و تلاش خود را برای نهایی و اجرایی شدن طرح جامع که جزو مسائل زیربنایی شهر به شمار می‌آید، ادامه خواهد داد.

وی در بخش بعدی سخنان خود اهتمام به توسعه شهر در شمال را هدف بسیاری از شهرهای بزرگ کشور همچون تبریز، اصفهان، شیراز و حتی همدان عنوان کرد.

غیاثوند خاطرنشان کرد: توسعه شهرها به سمت شمال در کشورمان به خاطر شرایط مناسب توسعه‌ای و زیست محیطی، اصلی پذیرفته شده به شمار می‌آید و قزوین نیز ناگزیر به انجام آن است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه تدوین طرح جامع و تفصیلی برای شمال شهرها در جلوگیری از پدیده‌های زمین‌خواری و کوه‌خواری و ممانعت از سوء استفاده افراد سودجو خواهد بود، گفت: از سویی طرح جامع از بروز پدیده حاشیه‌نشینی و توسعه هدایت شده و منطقی شهر کمک شایانی خواهد کرد.

فراهم آوردن بستر برای رونق زیربنایی شهر اهداف متولیان امر در توسعه شهر به سمت شمال است

وی تصریح کرد: فراهم آوردن بستر برای رونق زیربنایی شهر و توسعه خدمات عمومی همچون فضای سبز، مراکز اداری، درمانی، گردشگری و آموزشی با عدم نگاه به رشد یک جانبه محدوده شمالی و صرفا ساخت مراکز مسکونی، از دیگر اهداف و برنامه‌ریزی‌های متولیان امر در توسعه شهر به سمت شمال است.

وی نقش استاندار قزوین را در ایجاد تعامل بین دستگاه‌های درون استانی و تعاملی که بین دولت و مردم به وجود خواهد آمد بسیار پررنگ دانست و افزود: مدیریت ارشد استان در این چند سال، بیشترین جلسات را با شورا برگزار کردند و بومی بودن ایشان موجب شده شناخت صحیحی از استان داشته باشند.

این عضو شورا ادامه داد: به همین منظور نباید از تأثیرگذاری ایشان در حل مشکلات توسعه‌‌ای شهر و دست‌یابی شهروندان به حقوق مسلم خود غافل بود و شورای اسلامی شهر قزوین نیز، به عنوان حلقه واسط می‌تواند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین در پایان خاطرنشان کرد: رایزنی برای تحقق هفت پروژه زیربنایی شهر، احداث فرودگاه، قطار سریع‌السیر، بارانداز ملی، ساماندهی ورودی‌ها، حفظ باغات سنتی و بسیاری دیگر از پروژه‌ها از مهمترین اولویت‌ها هستند که انجام آن‌ها رونق و توسعه کهن شهر قزوین را در آینده رقم می‌زند.

انتهای پیام/2667/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول