اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای 23 ایستگاه باران‌سنجی

مدیران کل جهاد کشاورزی و هواشناسی خراسان شمالی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری جهاد کشاورزی و هواشناسی خراسان شمالی برای اجرای‌ 23 ایستگاه باران‌سنجی به امضای مدیران کل این ادارات رسید.

مدیران کل جهاد کشاورزی و هواشناسی خراسان شمالی تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در نشست مشترک مدیران و معاونان ادارات کل جهاد کشاورزی و هواشناسی خراسان شمالی که بعدازظهر امروز در سالن زیتون برگزار شد، عبدالله یوسفی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: این تفاهمنامه برای نصب ایستگاه باران‌سنج دیتالاگری در 23 مرکز خدمات جهاد کشاورزی استان به منظور ایجاد شبکه متمرکز با هدف دسترسی به هنگام داده‌های هواشناسی و امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات از عوامل محیطی با دستاوردهای فناوری اطلاعات برای کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: این ایستگاه‌های باران‌سنج بر مبنای کشاورزی دقیق بر پایه اطلاعات لحظه‌ای و ارتقای برنامه‌های هواشناسی کشاورزی به اجرا درآمده و برای توسعه این بخش مفید فایده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشاورزی به عنوان محور توسعه استان هدف‌گذاری شده ‌اجرای این گونه طرح‌ها‌ برای توسعه بیش از پیش کشاورزی ضرورت دارد.

وی با یادآوری اینکه در اجرای این تفاهمنامه همکاری جهاد کشاورزی و هواشناسی خراسان شمالی، وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده است اظهار کرد: بر همین مبنا در اختیار گذاشتن فضای فنس‌کشی شده برای نصب دستگاه هواشناسی، تامین و در اختیار گذاشتن برق مورد نیاز و یک خط تلفن ثابت و مستقل برای هر ایستگاه، تامین یک دستگاه رایانه و نمایشگر برای مانیتورینگ مرکز شماره دو، تامین یک دستگاه رک مجهز از جمله تعهدات جهاد کشاورزی خراسان شمالی منظور شده است.

یوسفی تصریح کرد: افزون بر این حفاظت فیزیکی از دستگاه‌ها، فنس‌کشی و ایجاد پلت‌فرم مطابق دستورالعمل‌های هواشناسی، تامین هزینه‌های جاری هر یک از ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی در چار‌چوب این تفاهمنامه مشترک در تعهد اداره کل جهاد کشاورزی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی هم در این نشست ایجاد این ایستگاه‌های باران‌سنجی با تفاهمنامه مشترک را برشمرد و گفت: امیدوار هستیم با این تفاهمنامه زمینه برای اجرای سالانه پنج تا 10 ایستگاه با جهاد کشاورزی استان فراهم شود.

مجتبی جلالی درباره وظایف و تعهدات هواشناسی خراسان شمالی در اجرای 23 ایستگاه باران‌سنج بر‌اساس این تفاهمنامه افزود: تامین 23 دستگاه باران‌سنج دیتالاگری مطابق استاندارها، بازرسی دوره‌ای فنی و کنترل ایستگاه‌ها، تامین قطعات و لوازم یدکی برای پشتیبانی، تامین سرور پیشرفته و مجهز برای مدیریت داده‌ها، ایجاد شبکه مانیتورینگ متمرکز، تامین تجهیزات برای ایجاد سامانه مانیتورینگ داده از جمله بخشی از تعهدات هواشناسی خراسان شمالی در قالب این تفاهمنامه مشترک است.

انتهای پیام/63002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول