اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنجان خبر داد

ارائه 124 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: تعهد اشتغال مجموعه جهاد کشاورزی در سال گذشته 256 مورد بود که 178 مورد ثبت سامانه شد و تعداد مشاغل خانگی صادر شده نیز 35 مورد بوده و جمع تسهیلات ارائه شده در این حوزه 124 میلیون تومان بوده است.

ارائه 124 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، همت‌علی انصاری چهارشنبه ‌شب در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان اظهار کرد: برای اشتغال‌زایی بیشتر باید به جای نگاه به روش‌های سنتی کشاورزی با نگاه‌ها به فناوری جدید به دنبال جایگزین کردن روش‌های جدید باشیم تا بتوانیم در راستای شناسایی نیازهای شهرستان لنجان گام برداریم.

وی افزود: کشاورزی، یک فرصت و یک حوزه حیاتی است که باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه شکل گیرد تا با بهره‌گیری از فناوری‌های روز، سطح معیشت مردم بالا رود و اشتغال‌زایی نیز افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی لنجان با اشاره به‌ اینکه تولید اقتصادی دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان به پیشرفت‌های علمی توجه و تکیه می‌کند که در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به تجربه‌ها و مهارت‌های کسب شده اثر فراوانی را از خود به‌ جای می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه علم در رشد کشاورزی اضافه کرد: با نگاهی ویژه به عناصر با تجربه در حوزه کشاورزی که در طول سال‌های متمادی کارهای بزرگی را بر اساس تجربه انجام داده‌اند، می‌توان با نگاه به فناوری و مکانیزه کردن کشاورزی به سمت پیشرفت و تولید بیشتر گام برداشت.

انصاری ادامه داد: مکانیزه شدن کشاورزی، تجهیز، یکپارچه‌سازی اراضی، تحت فشار شدن آبیاری و مکانیزه شدن برداشت، سبب افزایش تولید و به دنبال آن افزایش تولید اقتصادی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار نقش کلیدی را در کاهش مصرف آب و بهینه‌سازی مصرف آن ایفا می‌کند و این طرح در قالب یکپارچه‌سازی اراضی در یک طرحی واحد باید اجرا شود تا به موفقیت برسیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنجان بیان کرد: اما باید توجه داشت که با مکانیزه شدن کشاورزی اشتغال و کاهش نیروی کار تحت تاثیر قرار می‌گیرد که باید تعهد اشتغال در بخش کشاورزی را افزایش دهیم تا این مسئله نیز مرتفع شود.

وی متذکر شد: تعهد اشتغال مجموعه جهاد کشاورزی در سال گذشته 256 مورد بود که در این میان 178 مورد ثبت سامانه شد و تعداد مشاغل خانگی صادر شده نیز 35 مورد بوده و جمع تسهیلات ارائه شده در این حوزه 124 میلیون تومان بوده است.

انصاری تاکید کرد: سقف وام مشاغل خانگی و اشتغال باید با توجه به طرح‌های ارائه شده مشخص شود و با توجه به ظرفیت هر منطقه در فرهنگ‌سازی صحیح حوزه خوداشتغالی و مشاغل خانگی گام برداریم.

انتهای پیام/63050/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول