اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌تدبیری در آبیاری فضای سبز همدان

آبیاری خیابان به جای فضای سبز + تصاویر

در حالی که گرمای هوا در روزهای تابستانی در همدان به اوج خود رسیده اما بی‌تدبیری در آبیاری فضای سبز باعث شده مقدار زیادی آب باارزش هدر رود.

آبیاری خیابان به جای فضای سبز + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها از نظر گرمای هوا برای همدانی‌ها محسوب می‌شود، از سوی دیگر با توجه به سال کم‌بارشی که پشت سر گذاشتیم، کم‌آبی معضلی شده که از ابتدای سال توسط مسئولان امر تذکر داده شده و می‌شود.

این در حالی است که در آبیاری فضای سبز سطح شهر شاهد بی‌دقتی‌های مکرر هستیم که به تبع آن باعث هدررفت مقادیر زیاد آب شده است.

هر چند شهرداری همدان در چند بلوار در سطح شهر اقدام به لوله‌کشی و نصب شیرهای آبیاری بارانی کرده اما همین موضوع در هدر رفتن آب تأثیر مستقیمی دارد.

به عنوان مثال در بلوار بهشت، ارم و شهید مدنی، این سیستم آبیاری نصب شده اما در بسیاری از موارد شاهد آبیاری خیابان و آسفالت‌های آن هستیم تا فضای سبز وسط بلوارها!

نکته مهمتر از نصب این سیستم این است که در چند روز اخیر دمای هوای شهر همدان به 40 درجه رسیده، به طور حتم آبیاری در اواسط روز تنها به تبخیر آن منتهی می‌شود و هیچ فایده‌ای برای چمن و گل‌های بلوارها ندارد، اما ما شاهد آبیاری چمن‌ها در این ساعت از روز بوده‌ایم.

عکس‌های زیر ساعت حدود 10 صبح روز یکی از روزهای تیرماه 94 را نشان می‌دهد که پیمانکار فضای سبز در حال آبیاری فضای سبز بلوار شهید مدنی است که به خوبی گویاست که چه میزان آب در حال هدر رفتن است.

هر چند مسئولان شهرداری در جداسازی آب شرب برای آبیاری فضای سبز موجود بوستان‌ها و میادین و بلوارهای شهر همدان تلاش کرده‌اند اما انتظار است در این گونه امور که به دست پیمانکاران و بخش خصوصی سپرده شده به نحو بهتری نظارت شود.

به طور حتم با اتمام ماه رمضان به خصوص در تعطیلات عید فطر حجم بالایی از مسافران به همدان سفر خواهند کرد که امیدواریم قبل از حضور آنها و افزایش مصرف آب تدابیر خوبی برای این موضوع اندیشیده شود.

انتهای پیام/89020/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول