اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

صنعت هوایی ایران به 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد/افزایش صد‌درصدی پروازهای داخلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در تلاش هستیم تا با طراحی مسیرهای جدید هوایی، این شبکه هوایی کشور را توسعه داده و به تقویت آن کمک کنیم.

صنعت هوایی ایران به 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد/افزایش صد‌درصدی پروازهای داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس آخوندی عصر امروز در جریان افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: ‌در سال‌های گذشته موفق شدیم بیش از 6 هزار کیلومتر مسیر جدید هوایی را در کشور راه‌اندازی کنیم که قطعاً این امر زمینه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی را در آسمان کشورمان فراهم می‌آورد.

وی از نیاز کشور به نوسازی و خرید هواپیماهای مدرن و جدید مسافربری خبر داد و تصریح کرد: با رونق سفرهای خارجی به نظر می‌رسد در سطح کشور ‌به 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم تا یک فرآیند مطلوبی را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعاً با تقویت ارتباط با کشورهای مختلف اروپایی سعی داریم تا از آخرین سیستم‌های صنعت هوانوردی و هواپیمایی آنها استفاده کنیم تا حمل و نقل هوایی در کشورمان نیز با ایمنی کامل توسعه پیدا کند.

آخوندی به احداث 9 ترمینال مسافری در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: یکی از این ترمینال‌ها مربوط به ترمینال بین‌المللی فرودگاه اردبیل است که تا پاییز امسال به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از افزایش صد‌درصدی پروازهای داخلی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا توانمندی فرودگاه‌های کشورمان را برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری داخلی و خارجی با ابعاد مختلف رونق بدهیم.

آخوندی آسمان کشورمان را امن‌ترین مسیر ترددی برای پروازهای مختلف کشور اعلام کرد و ادامه داد: ‌با افزایش مسیرهای هوایی تا 60 هزار کیلومتر در دو سال اخیر سعی کردیم تا همه پروازهای عبوری از آسمان ایران با امنیت کامل به انجام برسد.

‌‌وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه داده تا ‌از صندوق توسعه ملی در تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت حمل و نقل هوایی، ‌دریایی، زمینی و ریلی استفاده کنیم که برای استان اردبیل نیز تکمیل راه‌آهن با این هدف‌گذاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/62001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول