اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میرات فرهنگی همدان خبر داد

سهم 3.3 درصدی اقتصاد همدان از گردشگری و صنایع‎دستی/باید به 25 درصد برسیم

مدیرکل میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در حال حاضر گردشگری و صنایع‎دستی در اقتصاد استان همدان 3.5 درصد سهم دارد.

سهم 3.3 درصدی اقتصاد همدان از گردشگری و صنایع‎دستی/باید به 25 درصد برسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ریحان سروش‌مقدم شامگاه پنج‌شنبه در نشست هم‌اندیشی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور که در دهکده گنج‌نامه برگزار شد، اظهار کرد: همدان با داشتن تمدن 3 هزار و 500 ساله‎ می‌تواند یکی از مقاصد مهم گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: در حال حاضر استان همدان بیش از یک‌هزار جاذبه تاریخی و طبیعی ثبت شده دارد که برای بیشتر هم‌وطنان ما این قابلیت‌ها ناشناخته مانده است.

مدیرکل میرات فرهنگی همدان ظرفیت‎های بالای گردشگری همدان را نیازمند برنامه‎ریزی و مدیریت مطلوب دانست و ادامه داد: ابتدا به دنبال معرفی این قابلیت‌ها به دست‌اندرکاران صنعت گردشگری هستیم تا از طریق آن بتوانیم مردم و مسافران را به همدان جذب کنیم.

وی ادامه داد: حیف است از ظرفیت‌های گردشگری همدان به خوبی استفاده نشود و تورگردان‎ها نسبت به این مسئله نباید بی‎توجه و غافل باشند.

سروش‌مقدم با بیان اینکه در استان تعامل خوب و سازنده‌ای بین بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته تا قابلیت‌های گردشگری استان به کشور معرفی شود گفت: تاسیسات گردشگری و شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری استان بستر مناسبی را برای جذب گردشگر فراهم کرده‌ است.

وی یادآور شد: همدان یکی از استان‌هایی است که با توجه به اقلیم و طبیعت خود توانایی پذیرایی از مسافران را در چهار فصل سال دارد که در این میان آژانس‎ها می‎توانند بستری فراهم کنند تا بسته‎های سفر در چهارفصل فراهم شود.

مدیرکل میرات فرهنگی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگری و صنایع‎دستی در اقتصاد استان همدان 3.5 درصد سهم دارد، خاطرنشان کرد: این رقم با برنامه‌ریزی دقیق باید در پایان برنامه پنج‌ساله ششم به 25 درصد برسد.

وی ادامه داد: قابلیت‌های همدان به مراکز گردشگری خلاصه نمی‌شود زیرا در بخش صنایع دستی هم بیش از 10 اثر صنایع ‎دستی همدان دارای مهر اصالت یونسکو، 26 اثر دارای نشان ملی و 36 اثر دارای ثبت ملی هستند.

رئیس هیئت مدیره دهکده توریستی گنج‌نامه همدان نیز اظهار کرد: همدان در حال حاضر به عنوان یکی از قطب‌های جذب گردشگر در کشور مطرح شده است اما بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به دلایل مختلف برنامه تور گردشگری برای این استان ندارند.

سعید ترابیان افزود: همدان با داشتن بیش از یک‌هزار اثر ثبت شده تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در سال‌های اخیر می‌تواند مقصد خوبی برای مسافران داخلی و خارجی باشد و در این راه آژانس‌های مسافرتی در تهران می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره دهکده توریستی گنج‌نامه همدان اضافه کرد: همدان دارای قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری است اما هنوز این استان در بین دست‌اندرکاران صنعت گردشگری غریب مانده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم منصفانه قیاس کنیم همدان از نظر داشتن آثار تاریخی و جاذبه گردشگری با اصفهان برابری می‌کند، گفت: توزیع گردشگری در کشور عادلانه نیست که در این میان همدان می‌تواند به عنوان یک مقصد جدی در غرب کشور تعریف شود.

ترابیان خاطرنشان کرد: همدان با امکانات موجود شرایط تبدیل شدن به مقصد مهم گردشگری را دارد تا میزبان دائمی تورهای خارجی و داخلی باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر صنعت گردشگری یکی از محورهای اصلی استان محسوب شده یادآور شد: برای معرفی بیشتر همدان با حمایت بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی بیش از 50 میلیارد ریال برای تبلیغات گردشگری در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره دهکده توریستی گنج‌نامه همدان با بیان اینکه در گذشته ماندگاری مسافران در همدان کمتر از یک روز بود و بیشتر آنها بعد از بازدید از غار علیصدر استان را ترک می‌کردند افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های مختلف ضمن شناسایی بیشتر مسافران ماندگاری مسافران و شب‌مانی آنها به طور میانگین به دو روز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همدان هنوز در ابتدای راه توسعه صنعت گردشگری قرار دارد، گفت: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌توان در رقابت با سایر استان‌های پیشتاز حرف برای گفتن داشت.

گفتنی است در راستای توسعه گردشگری استان از صبح پنج‌شنبه 70 تن از مدیران مسافرتی پایتخت ضمن سفر به همدان از جاذبه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و هتل‌ها و همچنین کارگاه‌های تولید صنایع دستی استان بازدید کردند و تا عصر جمعه در همدان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/89020/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول