اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است

امام جمعه میاندوآب گفت: شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است و با شب‌زنده‌داری در شب قدر گناهان انسان بخشیده می‌شود.

شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اهمیت و جایگاه شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر خداوند متعال تمامی مقدرات انسان از جمله روزی و وقایع و حوادثی که در طول سال اتفاق می‌افتد را مقدر می‌کند.

وی ادامه داد: لیالی قدر از شرافت و منزلت بالایی برخوردار است و خداوند متعال قرآن را در این شب‌ها نازل کرده که نشان از اهمیت و جایگاه شب‌های قدر است و هر کس در این شب‌ها احیاء و شب‌زنده‌داری کند، خداوند برای او قدر و منزلت والایی قرار می‌دهد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: فرشتگان و روح در شب قدر به اذن پروردگار خود برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند و این شب انباشته از سلامت، برکت و رحمت تا طلوع صبح است و در روایات بیان شده هر کس شب قدر را احیاء کند، خداوند متعال تمامی گناهان او را می‌بخشد.

خطیب جمعه میاندوآب به اهمیت شب قدر و راز مخفی بودن آن اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال شب قدر را در تمامی شب‌ها به خصوص در شب‌های ماه رمضان مخفی کرده تا انسان به تمامی شب‌ها اهمیت دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تمامی کشورها به دنبال رقابت و توسعه و پیشرفت هستند، امام برخی کشورها به خصوص آمریکا به جهت زیاده‌خواهی در مقابل تمام کشورها سنگ‌اندازی می‌کنند تا با قطع‌نامه‌ها، اعلام تحریم‌ها و ترور دانشمندان از پیشرفت‌ کشورها جلوگیری کنند و دهکده جهانی تشکیل دهند و خود کدخدای دهکده شوند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه عهدشکنی آمریکا در تمامی سال‌های متمادی به روشنی آشکار شده است، تصریح کرد: آمریکا توجه ویژه‌ای به ایران دارد و علت آن این است که ایران سال به سال کشور متمدن و پیشرفته‌تر می‌شود و آمریکا از این موضوع هراس دارد.

وی با بیان اینکه دو نکته در مذاکرات هسته‌ای حائز اهمیت است، متذکر شد: درخواست آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بازرسی غیرمتعارف به خصوص از مراکز نظامی بوده تا بتواند به توان نظامی ایران پی ببرد و مجددا به دنبال گزینه نظامی باشد و نکته دوم درخواست آمریکا در رابطه با بازجویی و مصاحبه با دانشمندان طراز اول کشور با هدف تخلیه اطلاعاتی و از بین بردن توان ملی کشور است.

حسن‌زاده ادامه داد: نظر رهبر و ملت ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای این است که کشور ایران به دنبال عزت ملی است و به بازدارندگی درون‌زا اعتقاد دارد و به دنبال استقلال و انسجام ملی و امنیت و ثبات کشور بوده و در نهایت از تمامی مذاکره‌کنندگان درخواست داریم با تمام شجاعت و قدرت وارد عمل شوند و به توافق عزتمندانه دست یابند.

انتهای پیام/61005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول