اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس خبر داد

ساخت 3 فیلم مستند اجتماعی در فردوس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از ساخت سه فیلم مستند اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

ساخت 3 فیلم مستند اجتماعی در فردوس

کاظم ایمان‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با همکاری کانون سینماگران جوان شهرستان فردوس ساخت سه فیلم مستند به نام‌های «طلاق»، «مرجان» و «پنجه» در این شهرستان کلید خورد.

وی گفت: مستند «طلاق» با هدف آسیب‌شناسی معضل شوم طلاق، مستند «مرجان» در ارتباط با دختران کم‌توان ذهنی و مستند «پنجه» نیز در ارتباط با معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی توسط هنرمندان شهرستان فردوس ساخته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس افزود: کار ساخت این سه فیلم مستند از چند روز گذشته آغاز و بر اساس تعهد صورت گرفته، این سه فیلم 30 دقیقه‌ای قرار است تا پایان شهریورماه آماده اکران شود.

ایمان‌طلب تصریح کرد: علی حیدرزاده به همراه یک تیم هفت نفره کارگردانی فیلم مستند طلاق، محمود خضری کارگردانی فیلم مستند مرجان و طیب نجفیان نیز کارگردانی فیلم مستند پنجه را به عهده دارند.

وی همچنین از تهیه سه نمایش توسط هنرمندان فردوسی برای حضور در جشنواره‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: نمایش «برسیسا» به عنوان تنها نماینده خراسان جنوبی برای حضور در جشنواره تئاتر ماه کشوری، نمایش «بوی بتادین» برای حضور در جشنواره استانی و نمایش «ادیپ شاه» برای حضور در جشنواره کودک همدان آماده می‌شود.

توزیع 200 جلد قرآن نفیس بین هنرمندان فردوس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس گفت: با هدف کشف و شناسایی هنرمندان فعال در عرصه عکاسی، انجمن عکس شهرستان فردوس راه‌اندازی و تاکنون 50 نفر از فعالان حوزه عکاسی که تعداد پنج نفر از آنان، عکاسان حرفه‌ای کشوری هستند نیز شناسایی و به عضویت این انجمن درآمده‌اند.

ایمان‌طلب از اهدای 200 جلد قرآن نفیس، مفاتیح و صحیفه سجادیه به فعالان قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هنرمندانی که تولیدات قرآنی داشته‌اند خبر داد و افزود: نشریه داخلی انجمن شعر و ادب فردوس با عنوان «طرقه» به صورت ماهانه منتشر و به زودی نیز مجوز ملی و کشوری آن اخذ می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان فردوس از ظرفیت بالای هنری به ویژه در عرصه شعر، موسیقی و تئاتر برخوردار است، تصریح کرد: اگر چه در سال‌های گذشته کارهای نیمه‌ تمامی در ارتباط با چاپ کتاب شعرای شهرستان فردوس انجام شده اما در سال جاری با همکاری موسسه انتشاراتی آستان قدس رضوی و موسسه یادبان تون، کتاب «تذکره شعرای معاصر» شهرستان فردوس چاپ می‌شود.

انتهای پیام/69007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول