اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

اهل بیت بهترین الگوی مدیریتی هستند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه اهل بیت (ع) بهترین الگوی مدیریتی هستند، گفت: منشأ بسیاری از اشکالاتی که در سیستم نظام مدیریتی وجود دارد آن است که مدیران ما با مسئله امامت و ولایت، الگوسازی و الگوپذیری فاصله دارند.

اهل بیت بهترین الگوی مدیریتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی دوشنبه شب در دیدار با شهردار و معاونان شهرداری کاشان با تسلیت ایام شهادت امیرمؤمنان امام علی (ع) اظهار کرد: در جامعه توحیدی و اسلامی، امیرمؤمنان یا به عبارت جامع‌تر مقام ولایت و امامت ملاک و الگو باید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عرصه حکومت‌داری عرصه پیچیده و دشواری است، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب چون حکومت مبتنی بر اسلام نبود مردم توقعی نداشتند اما امروز که با عنایت خدای متعال، حکومتی بر اساس کتاب و سنت و الگوی ولایت مولای متقیان ایجاد شده توقع دیگری است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در نظام مدیریتی کشور داریم نشأت گرفته از آن است که بخشی از مسئولان و مدیران هنوز جایگاه حکومت، حاکم و مدیر را در نظام اسلامی نفهمیده‌اند.

نمازی با ذکر برخی آسیب‌های نظام مدیریتی نظیر بعضی نابسامانی‌ها در سیستم بانکداری و اقتصادی، حاکم بودن روابط بر ضوابط و برخی منازعات و اختلافات تأکید کرد: منشأ بسیاری از اشکالاتی که در سیستم نظام مدیریتی وجود دارد آن است که مدیران ما با مسئله امامت و ولایت، الگوسازی و الگوپذیری فاصله دارند.

وی تنها راه حل مشکل نظام مدیریتی را تربیت کادرهای مدیریت نظام در یک دانشگاه ویژه یا به اصطلاح استراتژیک دانست و گفت: دیگر کشورها نیز از چنین دانشگاه‌هایی برخوردار هستند و مدیران ما می‌توانند در این نوع دانشگاه با فلسفه و شرایط حکومت آشنا و با بصیرت وارد میدان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه شرط مدیریت تنها برخورداری از تحصیلات عالی نیست، گفت: یک مدیر در درجه اول باید در آن کاری که بر عهده می‌گیرد تخصص داشته باشد.

نمازی بهترین الگوی مدیریتی را اهل بیت (ع) دانست و خواستار تبیین مفاهیم مرتبط  مدیریت موجود در آیات و روایات در قالب کلاس‌هایی برای مدیران شد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اوصاف مدیریت داشتن سعه صدر است، یادآور شد: یک مدیر باید تحمل داشته باشد و در قبال خطاها و اشتباهات کارمندان و افراد تحت مدیریت خویش با بردباری برخورد کرده و از بی‌اعتنایی‌ها و حتی بی‌محبتی‌ها عصبانی نشود.

امام جمعه کاشان با تقدیر از تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر کاشان از برخی‌ جوسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها انتقاد کرد و متذکر شد: کار کردن نیاز به محیط آرام دارد و این فضاسازی‌ها به مصلحت شهرستان نیست. 

انتهای پیام/2406/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول