اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قیاس با 3 ماهه نخست سال گذشته

درآمد شهرداری سنندج 38 درصد کاهش یافت

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری سنندج از کاهش 38 درصدی درآمد این شهرداری طی 3 ماهه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

درآمد شهرداری سنندج 38 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کتایون خراسان زاد عصر امروز در جلسه کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای این شهر با محوریت پیگیری مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی به ارائه آخرین آمار از درامد ارکان مختلف این مجموعه پرداخت.

وی اظهار کرد: درآمد شهرداری سنندج طی 3 ماه نخست امسال 12 میلیارد و 980 میلیون تومان بوده است، در حالی که طبق بودجه تدوین شده این عدد باید 22 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری سنندج با بیان اینکه در قیاس با بودجه با کاهش 46 درصدی درآمد مواجه بوده‌ایم، گفت: در سال گذشته در این مدت 19 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به بودجه کاهش تنها 13 درصدی داشت.

خراسان زاد از کاهش درآمد 38 درصدی شهرداری سنندج طی 3 ماهه نخست امسال در قیاس با سال 93 خبر داد و افزود: نسبت به بودجه تدوین شده 10 میلیارد تومان به لحاظ کسب درآمد عقب هستیم.

وی درآمد سال جاری شهرداری منطقه یک سنندج را یک میلیارد و 500 میلیون تومان و دارای کاهش 28 درصدی در قیاس با درآمد مشابه سال قبل به میزان 2 میلیارد تومان اعلام کرد.

این مسئول، درآمد سال جاری شهرداری منطقه 2 سنندج را یک میلیارد و 800 میلیون تومان و دارای کاهش 56 درصدی در قیاس با درآمد مشابه سال قبل به میزان بالغ بر 4 میلیارد تومان ذکر کرد.

خراسان زاد، درآمد سال جاری شهرداری منطقه 3 سنندج را 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و دارای کاهش 47 درصدی در قیاس با درآمد مشابه سال قبل به میزان 6 میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری سنندج در ادامه گفت: در سال 93 از محل کمک‌های وزارت کشور، 3.6 میلیارد تومان در 3 ماهه نخست به حساب شهرداری سنندج واریز شد، اما در سال جاری این واریزی صفر بوده است.

وی میزان درآمد شهرداری سنندج از محل وصولی مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته را 3.3 میلیارد تومان و در سال جاری 3.5 میلیارد تومان عنوان کرد.

خراسان زاد، میزان درآمد شهرداری از محل عوارض نوسازی را 4 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: بیشتر ادارات بدهکار به شهرداری، دارای مشکل مالی برای بازپرداخت بدهی‌های خود هستند.

وی با گلایه از ساخت و سازهای تجاری بدون مجوز در سطح شهر، تصریح کرد: این واحدها در حالی پروانه کسب دریافت می‌کنند که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول