اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جهرم در مجلس:

تصور اینکه آمریکا دوست ما شده ساده‌انگاری است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تصور اینکه آمریکا دوست ما شده بسیار ساده‌انگاری است و به‌ هیچ‌وجه شعارهای ارزشی کشور تغییری نخواهد کرد.

تصور اینکه آمریکا دوست ما شده ساده‌انگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدرضا رضایی دوشنبه‌شب در جلسه گردهمایی سیاسی فرماندهان، پاسداران و سربازان تیپ 33 المهدی (عج) جهرم با بیان اینکه پاسداران، دژ محکم حمایت از آرمان‌های نظام، انقلاب و امام راحل و رهبری هستند گفت: لباس سبزی که بر تن پاسداران است تقدس دارد و انسان را به یاد شهدا، ایثار و جهاد می‌اندازد.

وی افزود: باید به این لباس ارج داده شود چراکه از تمام آن‌هایی که مفتخر به پوشیدن این لباس هستند به‌عنوان سربازان راستین انقلاب و حامیان اصلی ولایت یاد می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ایران به‌ عنوان ام‌القری جهان اسلام یاد می‌شود اظهار داشت: ایران اسلامی نه‌تنها الگویی برای تمام کشورهای مسلمان شده بلکه هر کشوری که روحیه آزادگی در آن‌ وجود دارد نگاهش به انقلاب ایران است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای را بار سنگینی برای دشمنان دانست و بیان کرد: استکبار به بهانه بمب هسته‌ای پروژه ایران‌هراسی را در دنیا شکل داد، با این تصور که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس پایگاه نظامی ایجاد کند تا به چپاول منابع نفتی آن‌ها بپردازد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حضور موفق ایران در سوریه، عراق و لبنان آمریکایی‌ها را مجبور به نشستن بر سر میز مذاکره کرد ادامه داد: آمریکایی‌ها قدرت نظامی و توان علمی دانشمندان ایرانی را ارزیابی کردند و از روی ضعف و ناتوانی و نه از دوستی و تأمین خوراک برای انتخابات آینده خودشان و نتایج ناموفق در کشورهای همسایه ما، دیگر حرفی در دنیا نداشتند و پیشنهاد مذاکره را دادند.

رضایی با تشریح نگاه متفاوت دولت‌های گذشته ایران در بحث فناوری هسته‌ای بیان کرد: برخی بر این تصور بودند که گام‌برداشتن به سمت فناوری هسته‌ای باعث حمله نظامی آمریکا و تحریم‌های شکننده می‌شود و با سیاه‌نمایی قصد فشار بر رهبر معظم انقلاب را داشتند.

وی ادامه داد: رهبری عزیز با اقتدار و بصیرت مسیر را مشخص و استقلال و پیشرفت کشور را در عدم وابستگی به بیگانگان در فناوری هسته‌ای ترسیم کردند.

رضایی افزود: برخی دولت‌ها نیز تمام ظرفیت کشور را در مسیر دستیابی به فناوری هسته‌ای هزینه و در این مسیر با جرأت و محکم حرکت و ایستادگی کردند و در این راه شهدای بزرگواری را تقدیم کردیم.

وی بابیان اینکه ایران به دنیا ثابت کرد که اهل گفت‌وگو و منطق است گفت: تیم مذاکره‌کننده با رعایت خطوط امنیتی کشور و خط‌مشی مقام معظم رهبری، اجازه شروع مذاکرات را دریافت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بابیان اینکه عده‌ای می‌خواهند نتیجه مذاکرات را فقط متوجه خودشان کنند تصریح کرد: ثمربخشی مذاکرات هسته‌ای در مرتبه نخست با درایت امام خامنه‌ای صورت پذیرفته است که در تثبیت و هدایت تیم مذاکره‌کننده و تقویت روحیه دولتمردان نقش بسیار ارزنده‌ای را داشتند.

وی ایستادگی مردم و اتکا به دانشمندان و نیروی انسانی داخلی را از دلایل دیگر ثمربخشی مذاکرات دانست و افزود: دشمن در تلاش بود که فشار اقتصادی را بر مردم افزایش دهد و ایران را مجبور به تسلیم کند اما این فشارها و تحریم‌ها به فرصت توجه به ظرفیت داخلی تبدیل شد و تأثیری در مسیر انقلاب نخواهد گذاشت.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در طول مذاکرات هسته‌ای گفت: دشمن حیله‌گر در طول مذاکرات به دنبال بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای بود و ایران اجازه هیچ‌گونه سوء استفاده‌ای را به آن‌ها نخواهد داد.

رضایی با تأکید بر این‌که سوریه خط مقدم دفاع از کشور مقدس ایران است و مواضع کشور نسبت به کشورهای مسلمان هم‌پیمان منطقه تغییر نخواهد کرد بیان داشت: ایران به دنبال کشورگشایی و تملک اراضی کشورهای دنیا نیست اما امروز مرزهای دفاعی ما فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن حیله‌گر است و امکانات مادی فراوانی دارد و اگر آن‌ها را در عراق و سوریه متوقف نکنیم مجبور به جنگیدن در مرزهای خود می‌شویم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای بسیاری تلاش کردند ذوق‌زدگی و فضای احساسی در کشور ایجاد کنند گفت: عملکرد تیم مذاکره‌کننده شایسته تقدیر است، اما آمریکا در طول تاریخ نشان داده که قابل‌ اعتماد نیست و هرکجای دنیا توافقی صورت گرفته به شیادی پرداخته، و تصور اینکه دوست ما شده بسیار ساده‌انگاری است.

وی افزود: مشی رهبر معظم همانند امام راحل این است که خارج از فضای احساسی موضوعات مهم با خرد جمعی حل شود و مسیر قانونی خود را ادامه داده و مجلس بر بندبند این توافقات نظارت کند.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی بر این باورند که بعد از مذاکرات شعار مرگ بر آمریکا در کشور حذف خواهد شد اذعان کرد: به‌هیچ‌وجه شعارهای ارزشی کشور تغییری نخواهد کرد و ما تنها در مسئله هسته‌ای مذاکره کرده‌ایم و گرنه مناقشات اساسی دیگری با آمریکا داریم.

رضایی بابیان اینکه ایران به دنبال بمب هسته‌ای و شیمیایی نخواهد بود گفت: ایران در حوزه‌های نظامی باقدرت و اقتدار مسیر خود را ادامه خواهد داد و ساخت موشک‌های برد بالا که در حوزه دفاعی ماست متوقف نمی‌شود.

انتهای پیام/2448/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول