اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

5883 نفر ـ دوره آموزش فنی حرفه‌ای در کردستان برگزار شد

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: امسال پنج هزار و 883 نفر ـ دوره در استان آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

5883 نفر ـ دوره آموزش فنی حرفه‌ای در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمیل احمدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: این دوره‌ها که شامل یک میلیون و 77 هزار نفر ساعت است در بخش‌های مختلف صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی برگزار شد.

وی با اشاره به وجود 110 آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در استان اظهار کرد: این آموزشگاه‌ها نیز در سالجاری تاکنون 320 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به رویکردهای اصلی فنی حرفه‌ای، بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه استان با رویکرد ایجاد اشتغال و پایدار کردن اشتغال از جمله این رویکردهاست.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کردستان، دیگر رویکرد این اداره را کیفی‌سازی آموزش‌های فنی حرفه‌ای بیان کرد و گفت: در این زمینه نیز براساس نیازسنجی واقعی عمل می‎‌شود.

احمدی با اشاره به برگزاری دوره‌های جدیدی در استان یادآور شد: دوره‌های جدید آموزشی از جمله دوره آموزشی اپراتور دستگاه‌های سی ان جی برای افراد شاغل در این جایگاه‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره را افزایش بهره‌وری کاری افراد و بازدهی کار آنها برشمرد و گفت: دوره یاد شده برای نخستین بار در استان انجام می‌شود.

وی همچنین به راه‌اندازی دوره آموزشی تراش سنگ و حجاری سنگ در شهرستان قروه به عنوان یکی دیگر از دوره‌های جدید فنی حرفه‌ای استان اشاره کرد و گفت: این دوره فردا در قروه افتتاح و برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کردستان گفت: کردستان قطب منطقه‌ای تدوین استانداردهای آموزشی صنایع فلزی و فناوری‌های نوین به شمار می‌رود.

احمدی با اشاره به اجرای دو طرح در سال گذشته بیان کرد: طرح توانمندسازی روستاییان با هدف توانمند کردن آنها از طریق آموزش‌های فنی حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.

وی همچنین دیگر طرح انجام شده را طرح توانمندسازی دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده که براساس این طرح، دانشجویان باید علاوه بر مراکز جوار، کنار رشته تحصیلی خود آموزش های مهارتی متناسب با رشته خود را ببینند.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با سلیمانیه عراق بیان کرد: یکی از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای توسعه دیپلماسی مهارت است و براین اساس با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، مربیان کردستان عراق را آموزش دادیم و افرادی که مجوز فنی حرفه‌ای دریافت کنند در اقلیم کردستان عراق می‌توانند آموزشگاه راه‌اندازی نمایند.

مدیرکل فنی‌حرفه‌ای کردستان از آمادگی این اداره برای ایجاد ساختار سنجش مهارت خبر داد و گفت: سنجش مهارت در آینده نزدیک برای نخستین بار در غرب کشور راه‌اندازی می‌شود.

احمدی اضافه کرد: مرکز سنجش مهارت، مرکزی بین‌المللی برای سنجش مهارت در اقلیم کردستان عراق بوده که از مصوبات سفر رهبری به استان است.

*برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در کردستان

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کردستان از برگزاری شانزدهمین مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در این استان خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 55 برگزیده شهرستانی روزهای هشتم و نهم مردادماه جاری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزیدگان این مرحله نیمه دوم مهرماه به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

وی گفت: برگزیدگان کشوری نیز در مسابقات جهانی که در ابوظبی برگزار می‌شود شرکت داده خواهند شد.

احمدی اظهار کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات یک‌ هزار و 225 نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 947 نفر آقا و 278 نفر خانم بودند.

وی در پایان رشته‌های این مسابقات را تاسیسات الکتریکی، الکترونیک، کابینت سازی چوبی، جوشکاری، رباتیک، فناوری اتومبیل، آجرچینی، کاشی دیوار و کف، لوله‎‌کشی، فناوری اطلاعات، طراحی وب، فناوری طراحی گرافیک، خیاطی و قنادی و آشپزی بیان کرد.

انتهای پیام/79007/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول