اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری اردبیل:

خشکسالی 41 میلیارد تومان خسارت به عشایر وارد کرد

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: خشکسالی 41 میلیارد تومان خسارت به عشایر وارد کرده است.

خشکسالی 41 میلیارد تومان خسارت به عشایر وارد کرد
قادر هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این پانل‌های خورشیدی که با توصیه و تأکید شرکت برق اردبیل در مناطق روستایی دایر می‌شود، امکان آن را فراهم خواهد کرد تا عشایر پرتلاش ما از وسایل گرمایشی و امکانات استحمام مطلوب استفاده کنند.

وی افزود: با بهره‌گیری از این پانل‌های خورشیدی میزان مصرف سوخت فسیلی یا دیگر سوخت‌های سنتی به حداقل می‌رسد و ما با بهره‌مندی از این امکانات قادر خواهیم بود از ظرفیت انرژی پایدار و خدادادی نور خورشید بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه این پانل‌های خورشیدی در مناطق عشایری با نظر کارشناسان امر نصب و از آنها بهره‌برداری می‌شود،‌ گفت: یکی از مشکلات اساسی که همواره جامعه عشایری از آن گلایه داشت، تأمین سوخت فسیلی و عدم دسترسی به برخی امکانات رفاهی بود که قطعاً با راه‌اندازی این پانل‌ها که امکان استفاده از آب گرم در استحمام و سایر نیازهای ضروری به وجود می‌آید، بهتر و شایسته‌تر می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

هنرمند با بیان اینکه جامعه عشایری ما همچنان در مناطق ییلاقی در حال گذران زندگی هستند، تصریح کرد: وضعیت مناطق ییلاقی ما از نظر تأمین علوفه و نیازمندی احشام مناسب نیست و ضرورت دارد در این زمینه تدبیری درست اندیشیده شود.

این مسئول با یادآوری اینکه بیش از 41 میلیارد تومان خسارت در مناطق ییلاقی به جامعه عشایری وارد شده است، ادامه داد: با برآورد دقیق این خسارت‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی امیدواریم به سرعت امکان جبران بخشی از این خسارت وارده فراهم آید.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل جامعه عشایری را جامعه‌ای توانمند همراه با ظرفیت‌های خوب در امر تولید و توجه به گستردگی منابع تولید در استفاده از مواهب خدادادی اعلام کرد و یادآور شد: در بخش دام و تولیدات متنوع کشاورزی و صنایع دستی این ظرفیت‌ها تا 30 درصد است که قطعاً بستری خوب و توانمند برای توسعه اقتصادی جامعه عشایری ما محسوب می‌شود.

هنرمند بیان کرد: به هیچ‌وجه بازگشت زودهنگام جامعه عشایری از ییلاق به قشلاقات منطقی به نظر نمی‌رسد و به هیچ‌وجه چنین موضوعی صحت ندارد و همچنان تا اوایل پاییز این استقرار در منطقه ییلاقی ادامه دارد.

انتهای پیام/62007/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول