اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس:

رویکرد ما در فارس آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین رویکرد سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی این استان است.

رویکرد ما در فارس آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ساسان تاجگردون بعدازظهر امروز در دومین نشست فعالان و نخبگان بخش خصوصی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: استفاده از فعالان و نخبگان بخش خصوصی، نشست با اساتید و کارشناسان دانشگاهی، شفاف‌سازی احکام و قوانین حاکم بر اجرای زیربناهای اقتصادی و اجتماعی از جمله اهداف این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر مشارکتی برای بررسی و رسیدگی، تبیین، ‌تدوین و آسیب‌شناسی برنامه‌های این سازمان ازجمله برنامه‌های در دست اجرای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، افزود: در آستانه تدوین برنامه ششم در قالب محورهای سه‌گانه با رویکرد اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، باید تصدی‌گری در بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد در این استان باشیم.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در ادامه این نشست در سخنانی اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم نقش‌آفرینی اقتصاد از سوی اقشار فرهیخته صنعتی و نیز کارآفرینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این راستا باید از بخش خصوصی حمایت شود.

رضا موسوی خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند اجرای اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود در این استان استفاده کرد تا شاهد رونق چرخه اقتصادی باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز در این نشست در سخنانی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و انگیزه برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شرایط پس از تحریم‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

جمال رازقی تصریح کرد: تفکیک وظائف محوله و تعریف شفاف و صحیح از شرایط موجود صنعت و نیز ساماندهی حوزه اقتصادی و تولیدی عوامل مؤثر در رسیدن به جامعه‌ای صنعتی و پیشرفته است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: پساتحریم دارای آثار مثبت و منفی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان باید این مهم را موردتوجه قرار دهد و از موج‌سواری منفی اجتناب کند.

عباس ابوقداره خاطرنشان کرد: صنایع متوسط و کوچک به‌علت عقب ماندن از فنّاوری روز دنیا به دیگر بخش‌های صنعتی ضرر رسانده و باید صنایع مجهز به دانش پیشرفته باشد تا به اهداف واقعی خود دست یابیم.

وی تصریح کرد: رفع موانع پیش روی بخش خصوصی از دیگر عواملی است که باید در دستور کار سازمان برنامه‌ریزی این استان قرار گیرد تا شاهد جذب سرمایه باشیم.

انتهای پیام/2448/گ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول