اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌های اشتغال را فراهم می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌های اشتغال را فراهم می‌کند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌های اشتغال را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه قربان‌علی سعادت ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مدیران ستادی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بر فراگیری آموزش‌های مهارتی در بین جوانان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب خصلت انعطاف و انطباق‌پذیری با شرایط و اثر بخش بودن آنها زیرساخت‌های اشتغال پایدار در جامعه را فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: باید برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان کار در استان انجام گیرد تا از این طریق، روند اشتغال در استان با استفاده از مهارت‌های آموخته شده سرعت بیشتری پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: این امر نیازمند تغییر در تعریف فرهنگ اشتغال در جامعه از پشت میزنشینی و شغل‌های اداری به شغل‌های مهارتی و تولیدی است که می‌تواند شتاب بهتری به موضوع اشتغال بدهد.

سعادت با تاکید بر حمایت از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقش مهمی در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم اهتمام ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان به ویژه به روستائیان حوزه دریاچه ارومیه، بر توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش کشاورزی و صنعت به منظور توسعه مشاغل جایگزین حوزه دریاچه ارومیه تأکید کرد.

انتهای پیام/61001/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول