اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی مازندران:

ورزش در دانشگاه‌های مازندران مغفول مانده است

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی مازندران گفت: ورزش در دانشگاه‌های مازندران مغفول مانده است.

ورزش در دانشگاه‌های مازندران مغفول مانده است

حسین ذبیحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در سطح دانشگاه‌های مازندران تعداد 186 هزار و 543 نفر دانشجو در حال تحصیل هستند که از این تعداد تنها حدود 30 درصد ورزش می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد ورزش در دانشگاه‌های مازندران، افزود: دانشگاه‌ها تمام وقت خود را صرف برنامه‌های علمی و تحقیقاتی می‌کنند اما توجه به امر ورزش که عامل مهمی برای حرکت در مسیر توسعه علمی است، مغفول مانده است.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای بهبود ورزش دانشگاه‌های مازندران به‌کار می‌بندم، خاطرنشان کرد: به‌دنبال ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هستیم تا از این طریق بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم دوران طلایی برای ورزش دانشگاه‌های استان رقم زده و ورزش دانشگاه‌های استان را در مسیر توسعه قرار دهیم.

ذبیحی با انتقاد از نابسامانی وضعیت ورزش دانشگاه‌ها و مغفول ماندن آن در دوره‌های قبل، بیان کرد: در آخرین برآورد از فدراسیون ملی دانشجویی، استان مازندران با این همه ظرفیت، هیچ نماینده‌ای در مسابقات برون‌مرزی نداشته و گویا هیچ دانشجوی ورزشی داخل استان وجود نداشته است.

وی نبود آمار دقیق دانشجویان ورزشی را از دیگر مشکلات هیئت دانست و اضافه کرد: به‌دلیل اولویت نبودن ورزش در دانشگاه‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها خیلی به این بحث توجه نداشته و آن را نادیده می‌گیرند.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی مازندران با بیان اینکه ما به‌دنبال تبادل هیئت‌های بین دانشگاهی هستیم، گفت: در مباحث تعامل ورزش بین دانشگاه‌ها نیز بسیار ضعیف عمل شده و هیچ‌گونه برنامه جامع عملیاتی برای ورزش همگانی بین دانشگاه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/86009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول