اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر:

ثواب حج برتر از نماز و روزه است/ برخورد پزشکان با زوٌار در ذهن‌ها می‌ماند

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر ثواب حج را برتر از نماز و روزه دانست و گفت: حج به دلیل آنکه از یک مجموعه اعمال تشکیل شده، ثوابی به مراتب بیش از نماز، روزه، زکات و ... دارد.

ثواب حج برتر از نماز و روزه است/ برخورد پزشکان با زوٌار در ذهن‌ها می‌ماند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام معزی در همایش توجیهی پزشکان حج تمتع 94 از اهمیت اعمال حج گفت و افزود: حج از برای خداست و بر مردم حج خانه او واجب است اما خداوند برای زکات و نماز می‌فرمایند بگذارید و انجام دهید.

وی به تفسیر آیت‌الله جوادی آملی از آیه مربوط به حج اشاره کرد و گفت: ایشان معتقدند که حج یک میثاق بین مردم و خداوند است و بنابراین حج از اعمال ویژه‌ای محسوب می‌شود که ثواب آن از روزه و نماز برتر است.

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در مورد اهمیت اعمال حج و دلیل برتری آن بر نماز و روزه گفت: حج مجموعه‌ای از عبادات است که نماز و روزه را در خود دارد و در آن ما شاهد زکات و انفاق هستیم در صورتی که در نماز یا روزه تنها یک عبادت انجام می‌شود به طور مثال اگر شخصی نتواند در اعمال حج قربانی پیدا کند 3 و7 روز باید روزه بگیرد.

وی ادامه داد: در حج جهاد نیز وجود دارد هم جهاد بیرونی و هم جهاد درونی و ما شاهد جهاد اکبر و جهاد اصغر در حج هستیم؛ همین رمی جمرات جهاد با شیطان است و ما خود را به صورت نمادین برای مقابله با دشمنان اسلام آماده می‌کنیم.

معزی با بیان اینکه افراد با گناه به حج می‌روند و پاک شده از حج برمی‌گردند، گفت: نماز در مسجدالحرام 10 هزار ثواب دارد و طواف کعبه نیز 6 هزار ثواب دارد و ما اکنون نمی‌دانیم این ثواب چگونه است و چطور محاسبه می‌شود واین از رمز و راز خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه با طواف کعبه 6 هزار گناه بخشیده می‌شود، گفت: در حج ولی خدا حضور دارد اما اینکه برخی می‌گویند ما او را دیده‌ایم، دروغ و دغل است امام زمان دیده می‌شود اما با هر چشمی نمی‌توان او را دید.

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر ادامه داد: ایشان همه را می‌بینند کاش نگاه کریمانه‌ای به ما داشته باشد تا گناهان ما بخشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فردی که از حج بازمی‌گردد انسان قبلی نباشد، در خاطره‌ای، گفت: در حجی که سال اول انقلاب برگزار شد به عنوان یک مسئول خیلی خسته شدم و رو به خداوند گفتم «ای خدا می‌شود من هم خادم نباشم و به حج بیایم».

معزی ادامه داد: بعد از اینکه این دعا را کردم تا 10 سال نتوانستم به حج بروم؛ همه چیز تا روز آخر برای رفتن به حج فراهم می‌شد اما لحظه آخر نمی‌توانستم بار دیگر به حج بروم زمانی معاون وزیر کشور بودم و برای خداحافظی و رفتن به حج به پیش آقای ناطق نوری رفتم اما در لحظه‌ای که هواپیما آماده پرواز بود ایشان گفت کار داریم و نباید به حج بروی.

وی تأکید کرد: بعد از آن در یکی از شب‌های قدر به خداوند گفتم «غلط کردم و حاضرم خادم مردم باشم» بعد از این توبه و استغفار چند روز بعد حج برایم میسر شد و به حج رفتم.

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به برخورد پزشکان با زوار و مردم اشاره کرد و گفت: برخورد پزشکان با مردم در ذهن آنها خاطره می‌شود به طوری که زمانی که برای اولین بار من لباس روحانیت به تن کردم و نزد پزشک خانوادگی ما که پیرمردی بود رفتم او به من گفت برای خدا آخوند شده‌ای یا برای پول.

وی ادامه داد: در جواب او گفتم همه خاندان ما عالم دین هستند گفت سؤال من این نیست باید برای خداوند آخوند شوی و حرف این پزشک همیشه در ذهن من ماند پس مراقب باشید که سخنان و رفتار شما در ذهن مردم می‌ماند.

معزی خطاب به پزشکان گفت: یکی از وظایف طبیب ایجاد رابطه بیمار با خداوند است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند دردی را خدا پدید نیاورده که درمانش نباشد و ما نباید به بیمار بگوییم درمان ندارد چرا که ما هنوز درمان آن را کشف نکرده‌ایم و شما باید با رفتارتان اخلاص را به زوار آموزش دهید.

وی به خدمت برخی مسئولین به مردم اشاره کرد و گفت: بعضی دوستان هستند که به خاطر خدمت به خلق از حج تمتع می‌گذرند و عمره می‌گذارند پیامبر تنها دو خصلت را برتر از سایر خصلت‌ها دانسته اولی ایمان به خداست و دومی سودمند بودن برای خلق و شما در حج تمتع به زوار و خلق خدا خدمت می‌کنید پس از خدمه خداوند محسوب می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در پایان در مورد فعالیت‌های هلال‌احمر در حج گفت: پرچم هلال‌احمر نماد خدمت است البته بعثه مقام معظم رهبری خدمت‌های زیادی کرده و به عنوان تنها کشور سروسامان خوبی به حج داده است اما پرچم هلال‌احمر نماد خدمت است و ما نسبت به دیگر مسلمانان بی‌تفاوت نیستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول