اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

نماز جمعه پایگاه ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی و تجلی وحدت و انسجام است

امام جمعه ابهر گفت: نماز جمعه پایگاه ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی و تجلی‌گاه وحدت و انسجام امت اسلام و یاری‌گر ملت‌های مظلوم، محروم و مستضعف است.

نماز جمعه پایگاه ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی و تجلی وحدت و انسجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه برنامه روز جمعه، توجه به امور عبادی است، اظهار داشت: مهم‌ترین عبادتی که در روز جمعه، مورد تاکید و تبلیغ قرآن و احادیث واقع شده، نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک رسانه بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می‌دهد، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت این تریبون برای نظام اسلامی کم هزینه‌ترین و پرکارترین است.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه البته مظلومیت تریبون نماز جمعه و عدم توجه به آن از سوی دست‌اندرکاران برنامه بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: اما بیلان کاری آن روشن و غیرقابل انکار است ولی باز مردم از آن اطلاع کافی ندارند.

وی افزود: نمازهای جمعه پایگاه ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی و تجلی گاه وحدت و انسجام امت اسلام و یاری‌گر ملت‌های مظلوم، محرومان و مستضعفان است.

رحیمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نماز جمعه کانون تربیت و نشر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به روز اهدای خون و شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه سید‌الشهدا نیز اشاره کرد و با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، از زحمتکشان این عرصه تقدیر کردند.

خطیب جمعه ابهر به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: این حرف و شعار یکی از دروغ‌های بزرگ جهان است. آنچه که امروزه در خارج از مرز و بوم می‌بینیم این است که اصلا به حقوق بشر ارزش قائل نیستند و کرامت انسانی را زیر پا له و لگد مال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این چه حقوق بشری است که عربستان مردم بی‌گناه یمن را زیر آوارها له می‌کند. این چه حقوق بشری است که داعش با دلارهای عربستان و آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی با فجیع‌ترین وضعیت انسان‌ها را سر می‌برد.

رحیمی با اشاره به اینکه این چه حقوق بشری است که مردم غزه و فلسطین آواره هستند و خانه‌های آنها را تخریب می‌کنند و برای خود شهرک‌سازی می کنند، افزود: آیا کرامت انسانی حکم می‌کند این همه مردم بی‌گناه را آواره و سرگردان کنند.

رحیمی در آخر به سالروز تاسیس صدا و سیما اشاره کرده و از زحمات این رسانه ملی تقدیر کرد.

انتهای پیام/2308/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول