اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نه چندان دور

زنجان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد نورد نوین ابهر گفت: تمام تلاش مجموعه فولاد نورد نوین ابهر این است که در آینده‌ای نزدیک استان زنجان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل شود.

زنجان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین تاری‌مرادی شامگاه شنبه در حاشیه تور یک روزه صنعت استان که به مناسبت در پیش بودن 21 مرداد روز صنایع کوچک صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت فولاد نورد نوین ابهر که در شهرک صنعتی شریف ابهر واقع شده از دو فاز تشکیل شده است که 22 بهمن ماه سال 90 فاز نخست شرکت روی تولید شمش‌های آلیاژی و فولادی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: فاز دوم شرکت نیز 22 بهمن ماه سال 93 به منظور تولید میلگردهای عاج‌دار ساختمانی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد نورد نوین ابهر با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر با 25 درصد ظرفیت در حال فعالیت است، عنوان کرد: این شرکت هم‌اکنون برای 65 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

این مسئول میزان سرمایه‌گذاری فاز یک و دو شرکت فولاد نورد نوین ابهر را 470 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و مشکلات نقدینگی موجب ایجاد موانع متعددی برای این شرکت شده است.

تاری‌مرادی ظرفیت تولید شرکت فولاد نورد نوین ابهر را سالانه 150 هزار تن اعلام و بیان کرد: ظرفیت تولید شرکت 30 تن بر ساعت و 600 تن در روز است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر روند کار شرکت فولاد نورد نوین ابهر تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: تحریم‌ها موجب شد تا به دلیل کمبود نقدینگی در تعاملات خود با کشورهای چین و روسیه دچار مشکلاتی شویم.

مدیرعامل شرکت فولاد نورد نوین ابهر بالا بردن تعرفه‌ها و هزینه‌های عوارضی را از مشکلات شرکت‌های فولادی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد شرکت‌های تولیدی فولاد در استان زنجان تعطیل شده و مابقی شرکت‌های فعال نیز به امید بهبود شرایط و وضعیت گردش کاری با 25 درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه فروش فولاد تولیدی شرکت فولاد نورد نوین ابهر غالبا داخلی است، عنوان کرد: کشورهای عراق و افغانستان بازارهای خوبی برای فولاد تولیدی کشورمان به حساب می‌آیند.

تاری‌مرادی با اشاره به اینکه میزان تولید فعلی شرکت فولاد نورد نوین ابهر جوابگوی نیاز استان زنجان است، بیان داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در صورت امکان از طریق ریل اختصاصی هزینه‌های حمل و نقل شرکت را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه فولاد نورد نوین ابهر این است که در آینده‌ای نزدیک استان زنجان به قطب تولید فولاد در کشورمان تبدیل شود بر لزوم حمایت مسئولان از صنعت و صنعتگر تاکید کرد.

انتهای پیام/73010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول