اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 و 7 شهریور

نخستین یادمان «حسین پناهی» در دهدشت برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: نخستین یادمان مرحوم حسین پناهی 6 و 7 شهریور در دهدشت برگزار می‌شود.

نخستین یادمان «حسین پناهی» در دهدشت برگزار می‌شود

ایرج کاظمی‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از برگزاری نخستین یادمان حسین پناهی در دهدشت خبر داد و اظهار کرد: مراسم بزرگداشت آن هنرمند فقید 6 و 7 شهریور و همزمان با سالروز تولدش برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه این همایش دو روزه با اجرای برنامه‌هایی از جمله نمایش فیلم، اجرای موسیقی و نمایشگاه آثار این هنرمند همراه است، افزود: همچنین از خانواده مرحوم پناهی تجلیل خواهد شد.

کاظمی‌جو تصریح کرد: افتتاحیه همایش بزرگداشت حسین پناهی 6 شهریور ساعت 10 صبح در فرهنگسرای ارشاد دهدشت برگزار می‌شود.

وی اجرای شب شعر در محل آرامگاه آن شاعر و هنرمند فقید را از دیگر برنامه‌های روز نخست همایش برشمرد و گفت: این برنامه با حضور شاعران مطرح استانی ساعت 8 شب در سوق اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از چهره‌های ملی جهت شرکت در همایش دعوت شده است از برگزاری کارگاه آموزشی در بخش شعر و داستان، برگزاری ورک‌شاپ تخصصی، کارگاه آموزشی در زمینه نویسندگی و کارگردانی و تجلیل از موفق‌ترین هنرمند شهرستان را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این همایش عنوان کرد.

به گزارش فارس حسین پناهی 6 شهریور سال 1335 در روستای دژکوه از توابع سوق متولد شد و در سن 49 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد؛ سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت که مدت‌ها در محاق ماند.

با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می‌کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.

نمایش‌های دو مرغابی در مه و یک گل و بهار که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد. در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، او یکی از پرکارترین و نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود.

این هنرمند فقید به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوصی که از رفتارش می‌بارید و طنز تلخش بازیگر نقش‌های خاصی بود البته حسین پناهی بیشتر شاعر بود و این شاعرانگی در ذره‌ ذره جانش نفوذ داشت. نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در 1376 منتشر شد، این مجموعهٔ شعر تاکنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

انتهای پیام/82016/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول