اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

‌50 پروژه نیمه‌کاره ساخت کتابخانه عمومی در مازندران‌ داریم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از وجود 50 پروژه نیمه‌کاره ساخت کتابخانه عمومی در استان خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش آمادگی آموزش‌های لازم به کتاب‌داران مدارس استان را داریم.

‌50 پروژه نیمه‌کاره ساخت کتابخانه عمومی در مازندران‌ داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی عمرانی عصر امروز در چهل‌وسومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و هجدهمین جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مازندران در محل استانداری اظهار داشت: 101 کتابخانه در شهرهای مازندران فعالیت می‌کنند که برخی از شهرهای تازه راه‌اندازی از داشتن کتابخانه عمومی محروم هستند.

وی از عضویت 100 هزار مازندرانی در کتابخانه‌های استان و رتبه نهم در کشور خبر داد و اظهار کرد: در بخش خدمات اینترنتی رتبه پنجم و در بخش دیداری و شنیداری رتبه دوازدهم کشور را داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه 66 درصد اعضای کتابخانه‌ها دارای تحصیلات عالی هستند، ادامه داد: 852 نفر از اعضای کتابخانه‌های استان تحصیلات دکترا دارند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران با بیش از یک‌میلیون و 600 هزار نسخه کتاب رتبه هشتم کشور را دارد، اضافه کرد: 119 نفر کتاب‌دار زن و 64 کتاب‌دار مرد دارد در مازندران فعالیت می‌کنند.

عمرانی با اشاره به اینکه زیربنای مجموع کتابخانه‌های استان مازندران به بیش از 50 هزار مترمربع می‌رسد، افزود: با همکاری آموزش و پرورش آمادگی آموزش‌های لازم به کتاب‌داران مدارس استان را داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نیم درصد درآمدهای خود را به بخش کتابخانه‌ها اختصاص دهند، اضافه کرد: در امسال اقدام مناسبی صورت نگرفت و هنوز با ادارات و شهرداری‌ها در بحث تفریق بودجه دارای مشکل هستیم و این اعتبارات به صورت جامع و کامل به دست ما نرسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان در جشنواره‌ای که برگزار شد تعهد 12 میلیارد تومانی ارائه دادند، ادامه داد: این تعهدات تنها شامل پول نیست بلکه شامل تجهیزات و زمین نیز می‌شود.

این مسئول از وجود 50 پروژه نیمه‌کاره ساخت کتابخانه عمومی در استان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تزریق 18 میلیارد تومان بودجه بسیاری از این پروژه‌ها در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

عمرانی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه به کتابخانه‌های نیمه‌کاری تخصیص داده شد، گفت: تنها سه درصد مردم استان مازندران در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که بر اساس سند چشم‌انداز سال 1404 این مقدار باید به 35 درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/86031/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول