اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امروز در دوحه برگزار می‌شود

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان با موضوع سوریه

وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان که هر سه به قطر سفر کرده‌اند، برای اولین بار نشستی سه جانبه برای بررسی وضعیت سوریه خواهند داشت.

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان با موضوع سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کری و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه آمریکا و روسیه که ساعتی قبل وارد دوحه، پایتخت قطر شدند، امروز (دوشنبه) برای بحث در مورد موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران و همچنین بحران‌های خاورمیانه از جمله وضعیت سوریه و عراق، دیدار می‌کنند.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که سپس قرار است عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز به آن‌ها بپیوندد تا برای اولین بار نشستی سه‌جانبه میان واشنگتن، مسکو و ریاض با موضوع سوریه برگزار شود.

آمریکا و عربستان پیش از این تلاش زیادی کرده‌اند تا موضع روسیه در قبال وضعیت سوریه را تغییر دهند، با این حال مسکو تاکنون به حمایت گسترده از دمشق ادامه داده‌اند.

کری پیش از سفرش به دوحه، که برای دیدار با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت، گفته بود که در این دیدارها به دنبال تشریح سیاست آمریکا برای «به عقب راندن ایران» در منطقه است.

این اولین دیدار وزیر خارجه آمریکا با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول