اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

مصرف هورمون در مرغداری‌های اردبیل صحت ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ‌اردبیل مصرف هورمون در مرغداری‌ها را تکذیب کرد و گفت: دلیلی برای مصرف هورمون در پرورش طیور وجود ندارد.‌

مصرف هورمون در مرغداری‌های اردبیل صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهلول تکلوی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اتحادیه و تشکل‌های تولیدی و مرغداران استان اردبیل اظهار کرد: 368 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بالغ بر 6 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره پرورش در استان فعال است‌ که سالانه 34 هزار تن گوشت مرغ استان را تأمین می‌کنند. 

وی در مورد حمایت از صنعت طیور استان تصریح کرد: بنا به تاکیدات سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان که از باب نظارت، هدایت و حمایت مسئولیت سنگینی در قبال این قشر دارند، بر تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی، مدیریت جوجه‌ریزی، ساماندهی و خرید گوشت مرغ، هماهنگی در مورد تأمین نهاده‌های طیور، خرید گوشت مرغ، تقویت تشکل‌های تولیدی، جلوگیری از صدور مجوز بی‌رویه مرغ گوشتی، پیگیری برخورد با واحدهای غیر‌مجاز استان، پیگیری راه‌اندازی زنجیره تولید و تخصیص تسهیلات بانکی و بهینه‌سازی مصرف سوخت تاکید کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از ضروریات برای ساماندهی مرغداری‌های گوشتی را پرورش مرغ در سن و سایز استاندارد اعلام کرد و گفت: با این اقدام ضریب تبدیل و قیمت تمام شده مرغ زنده کاهش می‌یابد و به نفع مرغدار و اقتصاد خانواده است.

تکلوی مصرف هورمون در مرغداری‌ها را تکذیب کرد و افزود: دلیلی برای مصرف هورمون در پرورش طیور وجود ندارد چراکه به دلیل اقدامات اصلاح نژادی که در مرغ‌های صنعتی انجام گرفته مرغ در مدت زمان کم به سن مطلوب می‌رسد و مرغدار برای جلوگیری از دو سندرم آسیت و سکته مجبور به اجرای برنامه نوری و کنترل مصرف غذاست.

وی فراهم آوردن زمینه صادرات به ویژه تقویت زیرساخت‌های صنعت طیور خصوصاً تجهیز و مدرن کردن کشتارگاه‌های طیور و سردخانه‌های زیر صفر را از جمله اهداف و اولویت‌های معاونت امور تولیدات دامی وزرات جهاد کشاورزی اعلام کرد.

تکلوی بیان کرد: امید است با اقداماتی که در دولت تدبیر و امید صورت می‌گیرد، مرغداری‌ها به صورت ایده‌آل و عملی ‌شوند.

انتهای پیام/62003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول