اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

‌94 ‌سال شکوفایی منطقه آزاد چابهار است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه امسال‌ شکوفایی منطقه آزاد چابهار را شاهد خواهیم بود، گفت: باید برای رفع محرومیت ‌در استان تلاش کنیم.

‌94 ‌سال شکوفایی منطقه آزاد چابهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، حامدعلی مبارکی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تعداد ‌7095  TEU کانتینر وارد این منطقه شده که از این تعداد 6753 TEU به صورت دریایی و 342 TEU به صورت زمینی وارد منطقه شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: در این مدت 234 فروند شناور شامل 209 فروند لنج و 25 فروند کشتی عملیات انتقال کالاهای وارده به منطقه را بر عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادره از منطقه آزاد چابهار کالاهایی نظیر چای بسته‌بندی شده، پتو، کنتور برق، لوازم آرایشی، برنج بسته‌بندی شده و دستگاه فتوکپی از محل تولیدات واحدهای تولیدی فعال در منطقه به سرزمین اصلی و مواد شیمیایی، پتو، آرد سبوس گرفته شده، ضایعات مواد پلاستیکی(فوم) و بال کوسه به خارج از کشور صادر شده و کالاهایی که به صورت تجاری از طریق منطقه آزاد چابهار به سرزمین اصلی وارد شده‌اند نیز لاستیک، پارچه، لوازم یدکی کامیون، کاشی و سرامیک، لوازم برقی خانگی، برنج، و ظروف بوده است.

مبارکی گفت: در این مدت کالاهایی شامل چای، دستگاه فتوکپی، پتو، کلید و فیوز مینیاتوری، لوازم آرایشی و ... از محل تولیدات واحدهای تولیدی در منطقه به سرزمین اصلی و مواد شیمیایی، باله کوسه، پوشاک، پتو، کود کمپوست روغن تصفیه شده نیز به خارج از کشور صادر شده است.

وی ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال 94 که سال شکوفایی منطقه آزاد چابهار است، توافق هسته‌ای‌ بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زمینه پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی در راستای رفع محرومیت پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه، استان و کشور را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/3139/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول