اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شیراز:

مسائل مطرح‌شده در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم صحت ندارد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیراز گفت: مطالبی که اخیراً در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم عنوان می‌شود، صحت نداشته و مبنای علمی ندارد.

مسائل مطرح‌شده در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم صحت ندارد

زین‌العابدین نیک‌مرام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: آمارهای اعلام‌شده در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم و رونق فرقه‌های انحرافی در این شهر از اخباری است که تنها برای مصرف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تولیدشده و با واقعیت انطباق ندارد.

وی افزود: ما شیراز را به معنای واقعی سومین حرم اهل‌بیت می‌دانیم، شیراز شهر متشرعین است، شیراز شهر حرم احمد بن موسی (ع) و شهر ملاصدرا و حافظ و سعدی است و این استان 15 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و ما این اخبار و آمارها را به‌طورجدی تکذیب می‌کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مسائل تنها کاربردهای ویژه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد و ما تقاضا داریم اگر کسانی مدعی هستند این آمار صحت دارد منابع پژوهش خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: این‌که گفته‌شده شیراز سکولارترین شهر کشور است مورد اعتراض ما است و در حد توان خود با سازندگان این نوع اخبار برخورد می‌کنیم.

معاون فرماندار شیراز سپس ابراز داشت: بیشترین ناهنجاری‌های سال‌های اخیر از همین شبکه‌های اجتماعی است و بسیاری از ازدواج‌های ناموفق و موارد اخلاقی ریشه در همین روابط غیرمتعارف دارد اما آمارهایی که مدعی است از هر پنج ازدواج در شیراز یا فلان شهرستان فارس یک مورد به طلاق منجر می‌شود نیز ازنظر ما صحیح نیست.

ارائه مجوز به 40 سمن در طی 2 سال گذشته

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز در ادامه گفت: در دو سال گذشته حدود 40 سمن را در فرمانداری شیراز ثبت کردیم و برای فعالیت به آنها مجوز داده‌ایم.

نیک‌مرام اضافه کرد: فرمانداری شیراز برای پذیرش و ثبت‌نام سمن‌ها اعلام آمادگی می‌کند که این گروه‌های غیرانتفاعی و مردم‌نهاد برای از صفر تا صد مسائل خود باید به فرمانداری مراجعه‌کنند و عزیزان علاقه‌مند برای اطلاع از نحوه ثبت و مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد باید به فرمانداری مراجعه کنند تا هیئت نظارت ما به این موارد رسیدگی و راهکارهای لازم را برای متولیان تشریح کرده و مجوزهای لازم را صادر کند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته حدود 40 سمن را در فرمانداری شیراز ثبت کردیم و مجوز داده‌ایم و در مورد گروه‌های سیاسی نیز آنها که از تهران مجوز دارند می‌توانند دفاتر فرعی خود را در شیراز تشکیل دهند و آن گروه‌هایی که می‌خواهند به‌صورت محلی فعالیت کنند باید مجوز فعالیت را از فرمانداری دریافت کنند.

نیک‌مرام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم ممانعت از مخدوش شدن چهره محلات اطراف حرم احمد بن موسی (ع) افزود: 11 مرکز «دی آی سی» و آن‌هایی که به‌ویژه در اطراف حرم و محله سنگ سیاه بودند جمع‌آوری و در نقاط دیگر جانمایی می‌شوند که با این کار چهره پیرامون حرم و زباله‌دزدانی که چهره شهر را ناخوشایند کرده بودند کاهش می‌یابد.

وی در پایان یادآور شد: کارگروهی در فرمانداری برای تأمین نظرات سازمان میراث فرهنگی و همچنین پیشبرد برنامه‌های تولیت حرم تشکیل‌شده تا به‌گونه‌ای متوازن ضمن حفظ موارد ارزشمند میراثی، توسعه این مناطق و احیای بافت پیرامونی حرم با کندی مواجه نشود.

انتهای پیام/2448/گ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول