اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل:

انتصابی بودن رابطان خانه مطبوعات مازندران باعث ایجاد تنش می‌شود

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل گفت: انتصابی بودن رابطان خانه مطبوعات مازندران باعث ایجاد تنش در شهرها می‌شود.

انتصابی بودن رابطان خانه مطبوعات مازندران باعث ایجاد تنش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نعمت قربانی دوشنبه‌ شب در بازدید و دیدار فرمانده سپاه، نماینده ولی‌فقیه و مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه آمل از انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند که باید مسئولان بیشتر از گذشته خبرنگاران را بازویی توانمند برای حل مشکلات شهری بدانند.

وی افزود: انجمن صنفی خبرنگاران آمل دارای 40 خبرنگار سازمان‌یافته است که در سطح شهرستان فعالیت دارند.

قربانی با اعلام اینکه بیشتر خبرنگاران انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان افرادی تحصیل‌کرده هستند، بیان کرد: چهار سایت خبری و تحلیلی فعال در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی دست به رصد اخبار می‌برند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و سفرهای مختلف خبرنگاران، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سفرها اعزام خبرنگاران به مجلس شورای اسلامی است که معمولا با هماهنگی عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس صورت می‌گیرد.

قربانی با اشاره به پوشش برگزاری یادواره‌های شهدا در بخش‌های شهری و روستایی این شهرستان توسط خبرنگاران، گفت: همه مناسبت‌های هفته رسانه در شهرستان آمل با همکاری ستاد برگزاری هفته رسانه که در آن ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی جای دارند برگزار می‌شود.

وی با اشاره برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران انجمن صنفی این شهرستان به همراه خانواده‌های‌شان در تالار برلیان، اظهار کرد: در این مراسم مسئولان شهری میهمان خبرنگاران هستند.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیون تومان برای اعزام خبرنگاران به سفرهای تفریحی و پوشش خبرهای مختلف از جمله یادواره‌های شهدا در مناطق کوهستانی هزینه شد، گفت: علیرغم اینکه این انجمن زیر نظارت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آمل قرار دارد ولی تاکنون حمایت خاصی از سوی این دستگاه دولتی نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: خبرنگاران در همه روزهای سال با پوشش اخبار از مسئولان شهری اخبار مختلف منعکس می‌کنند و حتی در بررسی معضل زباله نیز عکاس خبری خبرگزاری فارس و خبرنگار مطبوعات این شهرستان دچار آسیب‌های جدی ریوی شدند.

قربانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه اتحاد و وفاق مردم و مسئولان بیان کرد: وظیفه خبرنگاران است تا در راستای منویات رهبر انقلاب گام بردارند و در راستای همدلی و همزبانی قلم بزنند.

وی با اعلام اینکه ایجاد تفرقه در بین خبرنگاران، مردم و منافع شهری را دچار ضرر و زیان می‌کند، گفت: تعامل و همدلی خبرنگاران باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

قربانی با انتقاد از انتصاب رابط خانه مطبوعات مازندران در شهرهای مختلف، تصریح کرد: دوره گذشته رابط خانه مطبوعات با انتخاب خبرنگاران انجام شد ولی به‌یک‌باره در دور جدید فعالیت منتخبان خانه مطبوعات مازندران، این روند به انتصاب افراد تغییر پیدا کرد که نشان از جوان بودن و کم‌تجربگی مدیرعامل خانه مطبوعات و برخی اعضای آن در مازندران دارد.

قربانی که در دوره گذشته انتخاب رابط خانه مطبوعات مازندران در آمل با بالاترین رای به این سمت انتخاب شد، گفت: با توجه به اینکه در دوره گذشته عهده‌دار این مسئولیت در شهرستان بودم با انتصاب مسئول جدید از سوی مسئولان استانی درخواست نشد تا اموال احتمالی خانه مطبوعات را تحویل دهم.

وی حرکت خانه مطبوعات مازندران در راستای انتصاب رابطان خانه مطبوعات در شهرها را عاملی برای افزایش تنش بین خبرنگاران در شهرهای مختلف دانست و گفت: در حالی خبر انتصاب رابط جدید خانه مطبوعات در آمل از سوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به بنده اطلاع‌رسانی شد که پس از تماس تلفنی خانه مطبوعات استان با بی‌اطلاعی مواجه شدم.

قربانی با اعلام اینکه ضروری بود تا رابطان جدید و سابق خانه مطبوعات شهرها در آیین تودیع و معارفه معرفی می‌شدند، گفت: خبرنگاران زیادی از غرب، مرکز و شرق مازندران طی یک روز در انتخابات خانه مطبوعات استان شرکت کردند تا نفرات منتخب را معرفی کنند ولی اگر قرار است که با تصمیم منتخبان، رابطان خانه مطبوعات انتصابی شود لزومی برای برگزاری انتخابات نبود.

انتهای پیام/86012/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول