اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان خبر داد

خریداری تجهیزات بیمارستان کوهبنان

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: تجهیزات عمده بیمارستان 32 تختخوابی کوهبنان توسط وزارت بهداشت و درمان و وسایل جزئی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال خریداری است.

خریداری تجهیزات بیمارستان کوهبنان

محمد فصیحی‌هرندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی بخش طغرالجرد کوهبنان اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که در راستای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان مؤثر است و زمینه را برای کاهش هزینه‌ها و وقت مردم شهرستان فراهم می‌کند، احداث بیمارستان 32 تختخوابی کوهبنان است که ان‌شاءالله به محض اصلاح زایشگاه ساختمان آن تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های مستمر مسئولان شهرستان کوهبنان، استان کرمان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امکانات و تجهیزات عمده این بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان و وسایل جزئی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال خریداری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان افزود: نیروهای فنی و کادر پزشکی بیمارستان در حال استخدام هستند، اما نیروهای متخصص داخلی، اطفال، زنان باید به صورت ضریب توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأمین شود و در حال حاضر 46 نفر از نیروهای بیمارستان کوهبنان در مرحله استخدام قرار دارند.

وی تصریح کرد: به منظور فراهم کردن امکانات برای اسکان پزشکان یک باب منزل مسکونی احداث شده و دو باب دیگر منازل مسکونی در چند روز آینده عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود، اما در مجموع نیاز به پنج باب خانه مسکونی به منظور استقرار پزشکان داریم.

فصیحی‌هرندی ادامه داد: عملیات احداث ساختمان مرکز بهداشتی درمانی کوهبنان با زیر بنای 500 مترمربع و با اعتباری معادل 500 میلیون تومان از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، همچنین مرکز اورژانس 115 کیانشهر با زیربنای 120 مترمربع در حال احداث است.

وی به بازسازی خانه‌های بهداشت رشک سفلی و رتک اشاره کرد و افزود: به منظور رفع مشکلات نیروی خانه‌های بهداشت دهستان‌های سلمانشهر و جور دو نفر بهورز جذب شده‌اند و محوطه‌سازی خانه‌های بهداشت رشک سفلی، جور و افزاد در دستور کار قرار دارد.

فصیحی‌هرندی از ساخت پارکینگ موتوری ستاد مرکز بهداشت و درمان و اورژانس کوهبنان خبر داد و خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت محوطه ستاد و اورژانس شبانه‌روزی در حال انجام و این در حالی است که همه  مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت به سیستم شبکه رایانه متصل شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان همچنین از ساخت سرویس‌های بهداشتی برای عشایر و اقشار آسیب‌پذیر مناطق روستایی و توزیع سبد کالا هر دو ماه یک‌بار به منظور تقویت جسمانی زنان باردار در مناطق روستایی و کمتر توسعه این شهرستان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: هر هفته پزشکان سیار برای ویزیت و درمان بیماران در روستاهای جور و افزاد، رشک سفلی، شعبجره، محمد آباد شعبجره، منطقه پشتکوئیه، دهستان خرمدشت و روستاهای اطراف حاضر می‌شوند.

فصیحی‌هرندی تأکید کرد: به منظور آگاهی دادن به جمعیت زیر پوشش در زمینه‌های بهداشت محیط، فرزندپروری، حمایت از سالمندان، چگونگی تغذیه، بهداشت روان، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و ... ضمن تعامل با دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان جلساتی برای والدین، دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای انجام ورزش‌های فردی، برگزاری همایش‌های ورزشی از جمله پیاده‌روی، دو و میدانی، طناب‌کشی و ... ویژه اقشار مختلف به ویژه کارمندان در مناسبت‌های مختلف برگزار و با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مواجه هستیم.

انتهای پیام/80012/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول