اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دورود تأکید کرد

لزوم توجه مدیران ‌به اولویت‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری

امام جمعه شهرستان دورود بر لزوم توجه مدیران کشور به اولویت‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد.

لزوم توجه مدیران ‌به اولویت‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، حجت‌الاسلام رضا حقیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران دورودی با اشاره به مصادیق حق مردم اظهار داشت: رای مردم یکی از مصادیق حق الناس است و باید در حراست از این رای یکسری اصول را رعایت کنیم.

وی افزود: در مرحله اول باید برگزارکنندگان انتخابات، ناظران و همه افرادی که به نوعی در این انتخابات وظیفه‌ای دارند، به اینکه رأی مردم حق‌الناس است، باور داشته باشند و تا این نگاه نباشد، تلاش و اهتمام برای رعایت حق‌الناس ممکن نیست.

‌حقیان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت موازین اخلاقی از سوی نامزدهای انتخاباتی، یادآور شد: اگر کاندیداها و اطرافیان آنها بخواهند، با هر روشی نظر مردم را جلب کنند و بخواهند، برای اثبات خودشان دست به تخریب دیگران بزنند، این به معنی ضایع کردن حق مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رای یک تکلیف برای انسان است، گفت: از آنجا که رای حق‌الناس است و هر حقی تکلیف را به دنبال دارد پس مردم باید در انتخاب خود در انتخابات دقت کنند.

امام جمعه ‌دورود در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته دولت و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای هفته دولت یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود با وجود همه توطئه‌های رنگارنگ استکبار جهانی توانسته است، گام‌های موثری در پیش برد اهداف و آرمان‌های انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) بردارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع کشور در طول عمر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت گروه‌های معاند نظام در گوشه و اطراف کشور، هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم ایران و همچنین اقدامات تروریستی منافقان که منجر به کشته شدن بسیاری از نخبگان کشور شد، از مشکلات کشور در این مدت بوده است که با وجود همه این مشکلات شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف در کشور هستیم.

‌حقیان با اشاره به برخی کمبودها در کشور یادآور شد: در برخی موراد اولویت‌ها را فراموش کرده‌ایم، اما در بسیاری از موارد همچون درمان و بهداشت، ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی، دستاوردهای علمی و فناوری‌های جدید تلاش‌ها و دستاوردهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، به مناسبت هفته دولت خاطرنشان کرد: در این دیدار از سوی مقام معظم رهبری اولویت‌هایی مطرح شد که باید این اولویت‌ها در دستور کار همه مدیران کشور قرار گیرد.

این مسئول تأکید کرد: اولین اولویت که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، توجه به نفوذ دشمن پس از لغو تحریم‌ها در اقتصاد کشور است که باید در این خصوص مراقب باشیم، تا با ورود کشورهای غربی به اقتصاد کشورمان آسیب وارد نشود.

وی افزود: حفظ شتاب توسعه علمی کشور از دیگر اولویت‌های کشور است که باید دولت با فراهم کردن زیرساخت‌ها و شرایط به افزایش شتاب توسعه علمی کشور کمک کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان دورود یادآور شد: ایجاد مجاری درست اشتغال و کار از دیگر اولویت‌های کشور به شمار می‌رود به خصوص در استان لرستان و شهرستان دورود که جوانان این مشکل را بیشتر احساس می‌کنند.

وی مسائل فرهنگی را دیگر اولویت کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی ما باید خود را هرچه بیشتر به روز و فعال کنند، باید به دنبال طرح‌های جدید و اثرگذار باشند و از حالت ایستایی خارج شوند.

‌حقیان افزود: در بخش فرهنگ نیازمند یک تجدیدنظر جدی هستیم و اگر مسئولان این حوزه توانایی لازم را ندارند، باید با جایگزین کردن مدیران دلسوز، شایسته، خوش‌فکر و توانمند این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/85011/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول