اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

شهرداری زنجان 3 پروژه بازگشایی در دست اقدام دارد

شهردار زنجان با اشاره به مصوبه موجود برای بازگشایی سه مسیر زینبیه غربی، پادگان و خیابان 7 تیر در زنجان گفت: اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها در دست انجام است.

شهرداری زنجان 3 پروژه بازگشایی در دست اقدام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی‌یگانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیگیری وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری زنجان را از اولویت برنامه‌های خود دانست و اظهار کرد: اغلب این پروژه‌ها طی چهار ماه گذشته از دوره مسئولیت من فعال شده و یا اینکه در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری روند عادی فعالیت‌های شهرداری زنجان اضافه کرد: شهرداری زنجان جدول‌گذاری، آسفالت‌ریزی و ایجاد فضای سبز را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار زنجان از تولید و توزیع 53 هزار تن آسفالت در معابر شهر زنجان با اعتبار 10 میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این میزان آسفالت‌ریزی باید به 70 تا 80 هزار تن برسد.

وی به بهسازی ورودی پارک بانوان اشاره کرد و گفت: سوله داخل این پارک هم احداث و مرحله گازرسانی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

یگانه درادامه گزارشی از فضای سبز احداث شده به میزان 6 هکتار هم گزارش داد و گفت: برای تکمیل پل سیدالشهدا در سطح سوم و همچنین رفع نواقص موجود در این پروژه هم قراردادی با پیمانکار منعقد شده که طبق آن پیمانکار متعهد به تکمیل آن طی هشت ماه آینده شده که در صورت عمل به تعهد خود تشویق و در صورت عدم عمل به تعهد خود به ازای هر روز تاخیر جریمه مالی خواهد شد.

وی بازگشایی مسیر پادگان را از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری زنجان اعلام کرد و افزود: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای بازگشایی این معبر یک کیلومتری روند پیشرفت این پروژه کند است و موجبات نارضایتی را فراهم کرده است.

شهردار زنجان به تعیین تکلیف ساختمان نیمه‌کاره مقابل ورزشگاه 15 خرداد با حل مشکل معارض آن اشاره و تاکید کرد: تکمیل این پروژه در چهار طبقه و واگذاری آن به سازمان حمل و نقل و ترافیک به یک پیمانکار واگذار شده است.

وی به بالا آمدن آب‌های زیرسطحی در برخی مناطق شهر زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: مداخلات صورت گرفته مسیر آب‌های زیرزمینی شهر زنجان را دچار مشکل کرده ازاین رو اقداماتی در 6 منطقه از جمله صدر جهان، خیام، کوی فرهنگ برای حل مشکل آغاز شده است تا راه نفوذ آب بسته شود.

یگانه با بیان اینکه احداث ساختمان برای شهرداری‌های مناطق یک و 2 در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: پنج تقاطع شهری هم هوشمند سازی شده است.

وی از آماده شدن مزار جدید برای انتقال دو مزار موجود در داخل شهر زنجان در مسیر شهرک صنعتی شماره یک زنجان خبر داد و گفت: این مزار با 30 هکتار آماده پذیرش متوفیانی است که خانواده آنها تمایل به انجام کار تدفین در این مزار دارند.

شهردار زنجان به عقد قرارداد با یک پیمانکار برای مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان اشاره و بیان کرد: لزوم توجه به مناسب‌سازی فضا و معابر شهری به دلیل تغییرات هرم جمعیتی کاملا محسوس است.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات به جمعه بازار زنجان گفت: این تقاضا برای حضور در این بازار لزوم توجه به بهسازی فضای محیطی و از جمله آسفالت محوطه و اطراف آن را ضروری می‌کند.

یگانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی گل و گیاه در زنجان افزود: این نمایشگاه در پارک ملت دایر شده است.

وی با تاکید بر ادامه برنامه‌های فرهنگی و هنری مورد حمایت شهرداری زنجان تاکید کرد: شهرداری خود را آماده برگزاری گذر محرم می‌کند.

شهردار زنجان با اشاره به پیگیری مسیرهای مصوب برای بازگشایی در شهر زنجان اضافه کرد: از 39 پلاک موجود در طرح بازگشایی زینبیه غربی بین خیابان شهدا و شهید مطهری حدود 19 پلاک در اولویت قرار دارد که 6 پلاک تملک و در آینده نزدیک تخریب می‌شود، 13 پلاک در آستانه تملک قرار گرفته و در مرحله انتقال سند به نام شهرداری است و تعدادی از صاحبان املاک هم از واگذاری پلاک امتناع می‌کنند که مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی بازگشایی مسیر خیابان 7 تیر به سمت خیابان شهدا را دومین پروژه بازگشایی مصوب شهرداری زنجان عنوان و تصریح کرد: کار تملک‌ پلاک‌های موجود در این مسیر در حال پیگیری است.

انتهای پیام/73004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول