اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

۲ طرح در حوزه هواشناسی کاشمر افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، دو طرح در حوزه هواشناسی کاشمر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

۲ طرح در حوزه هواشناسی کاشمر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رئیس اداره هواشناسی کاشمر در آیین افتتاح سامانه هوشمند هواگوی 134 این شهرستان اظهار داشت: این سامانه که قابلیت پیش‌بینی 24 ساعت آینده، اعلام دمای فعلی، بیان کمینه و بیشینه را دارد از فروردین ماه امسال به صورت آزمایشی فعال شده و امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود.

علی اصغرزاده با بیان اینکه شهروندان کاشمری در هر ساعت از شبانه روز با تماس با شماره تلفن 134 می‌توانند از وضعیت آب و هوایی مطلع شوند، یادآور شد: امیدواریم با افزوده شدن بخش دیگری با عنوان توصیه‌های کشاورزی سامانه به صورت کامل مورد استفاده شهروندان کاشمری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع از پیش‌بینی آب و هوایی مراکز استان‌ها و شهرهای خراسان رضوی از دیگر مزایای این سامانه است خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این سامانه که پیش از این تنها در مراکز استان‌ها فعال می‌شد 150 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره هواشناسی کاشمر همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه هواشناسی در شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ این شهرستان تصریح کرد: سرانجام پس از یک دهه از زمان ساخت بنای ساختمانی ایستگاه، با تجهیز امکانات و ملزومات مورد نیاز این مجموعه راه‌اندازی شد.

اصغرزاده یادآور شد: ایستگاه هواشناسی خودکار کوهسرخ با 130 متر زیربنا و هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

انتهای پیام/3138/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول