اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت

بهره‌برداری از نخستین شناور تحقیقاتی کمپوزیتی در چوئبده

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان، از نخستین شناور تحقیقاتی کمپوزیتی ساخته شده به روش تزریق در خلاء در بندر چوئبده بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از نخستین شناور تحقیقاتی کمپوزیتی در چوئبده

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شامگاه شنبه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور و جمعی از مسئولان استانی و محلی، بهره‌برداری از نخستین شناور تحقیقاتی کمپوزیتی ساخته به روش تزریق در خلاء، در محل شرکت صنایع دریایی نوح جنوب واقع در چوئبده از توابع شهرستان آبادان بهره‌برداری شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در آئین بهره‌برداری از این شناور اظهار کرد: این نخستین شناور به روش یاد شده است که به دست کارشناسان ایرانی شرکت صنایع دریایی نوح جنوب و کمک متخصصان سوئدی ساخته دشه و برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در عرصه آب‌های آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکندر زند افزود: طراحی این شناور بر اساس خصوصیات جغرافیایی این محل انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این شناور به سفارش موسسه تحقیقات شیلات ساخته شده است، اضافه کرد: شناور مذکور مجهز به یک آزمایشگاه تحقیقاتی است که می تواند آبهای شمال و جنوب کشور را پوشش دهد.

زند با قدردانی از حمایت استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در انجام این طرح، تصریح کرد: امید می‌رود تا شیلات منطقه در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده کشوری، از این شناور بهره‌برداری لازم و مناسب را ببرد.

به گفته رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی، برای ساخت این شناور تحقیقاتی، مبلغ 650 میلیون از سوی موسسه تحقیقاتی شیلات کشور هزینه شده است.

وی در پایان از 18.60 متر طول، پنج متر عرض، 1.30 آبخور و 22 گره دریایی سرعت، به عنوان مشخصات فنی این شناور نام برد و افزود: این شناور دارای دو موتور 550 اسب بخار بوده و تمامی امکانات صید و رفاهی برای 10 نفر را داراست.

انتهای پیام/72025/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول