اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 18 شب اجرا

نمایش تاریخی و قرآنی «راز آفرینش» در کاشمر به کار خود پایان داد

نمایش ترکیبی تئاتر و سینمای «راز آفرینش» با موضوع مذهبی، تاریخی و قرآنی پس از 18 شب اجرا در کاشمر به کار خود پایان داد.

نمایش تاریخی و قرآنی «راز آفرینش» در کاشمر به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، نویسنده و کارگردان نمایش «راز آفرینش» شامگاه دوشنبه در آیین پایانی این نمایش در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر اظهار داشت: این نمایش با استفاده از تکنیک‌های جدید و با حضور بیش از 40 هنرمند جوان و نوجوان و عوامل و با برگزاری تمرینات فشرده در مدت یک سال آماده اجرا شده است.

سیدعلی موسوی‌نژاد با بیان اینکه نمایش «راز آفرینش» در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) کار شده است، یادآور شد: این نمایش در حقیقت با درون مایه دینی و مذهبی و با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید رسانه‌ای در حوزه تئاتر و سینما از خلقت حضرت آدم تا پنج تن آل عبا را به تصویر می‌کشد.

وی با ابراز گلایه از نبود حمایت مسئولان و متولیان فرهنگی از این اثر هنری ماندگار خاطر نشان کرد: همواره در راستای ارائه این اثر هنری به دنبال یک کار مخاطب‌محور بودیم که خوشبختانه حضور حدود 8 هزار نفر تماشاچی در مدت 18 شب اجرا نشان از موفقیت و رسیدن به هدف گروه بود.

این هنرمند کاشمری با اشاره به نمایش گذاشتن خلقت و زندگانی حضرت آدم و حوا در پرده اول و در ادامه زندگی پیامبر، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مدت یک ساعت اجرا با استفاده از نورپردازی‌های متنوع، سایه و دود که فضایی منحصر به فرد برای مخاطب ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از این تکنیک با این شیوه و سبک برای نخستین‌بار در کشور اجرا شد که به خوبی توسط یک مجموعه هنری جوان و نوجوان در کاشمر انجام شد.

کارگردان و نویسنده این نمایش با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌‍‌های تولید فیلم‌ها و انیمیشن‌های استفاده شده در این نمایش و  تجهیزات و ملزومات لازم برای اجرای نمایش به همت و پشتکار عوامل تولید و هزینه‌های مالی این اثر نمایشی از محل بلیط فروشی تأمین شده است، تصریح کرد: 16 بازیگر و 24 نفر عوامل فنی هنری و پشت صحنه همواره پس از تمرینات مستمر در مدت یک سال توانستند در مدت 18 شب پذیرای هنردوستان و علاقمندان به هنر تئاتر باشند.

امام جمعه کاشمر نیز در ادامه با تأکید بر اینکه آفرینش بزرگترین صحنه نمایش قدرت و حکمت الهی است، گفت: ایده، تولید و اجرای این هنر نمایشی را که با همت هنرمندان جوان و نوجوان کاشمری در راستای تبلیغ و توسعه فرهنگ اسلام و اهل بیت انجام شده است را به فال نیک می‌گیریم و از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه هنری و تمام کسانی که با این هنرمندان همراهی و همکاری داشتند تا در مدت 18 شب میزبان مردم هنردوست کاشمری باشند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی با اشاره به اینکه نقش و تأثیر هنر در بخش‌های مختلف جامعه بر همگان روشن است، اظهار داشت: هنری که رنگ و بوی دینی و قرآنی داشته باشد از سایر هنرها متمایزتر است.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر حمایت و همکاری مسئولان شهرستان از هنرمندان و تشویق آنها به فعالیت در راستای تبلیغ امور دینی و اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک‌های خیرین و مسئولان شاهد تولیدات ارزشمند و نفیسی در حوزه ارزش‌های دینی و اسلامی باشیم؛ چرا که هنرمندان با استعداد و توانایی که خداوند در اختیار آنها گذاشته است می‌توانند مبلغ خوبی برای اسلام و اندیشه‌های ناب اهل‌بیت باشند.

 در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه هنری گفت: اقدام این گروه هنری در راستای به تصویر کشیدن موضوعات مذهبی و تاریخی با هنر تئاتر و سینما اقدامی تأثیرگذار در زمینه جذب مخاطب بود.

جواد روشندل با تأکید بر حمایت از آثار هنری و هنرمندان در راستای رشد و ارتقای فعالیت‌های هنری در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و حمایت مسئولان شهرستان شاهد فعالیت گروه‌های نمایشی در این حوزه باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از مجموعه هنرمندان و عوامل مجموعه نمایش راز آفرینش تقدیر شد.

انتهای پیام/3138/ب10/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول