اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
در بیست و چهارمین سالگرد استقلال ازبکستان

کریم اف: اجازه ایجاد پایگاه نظامی خارجی در ازبکستان را نمی‌دهیم

رئیس جمهور ازبکستان گفت: مردم ما نیازمند صلح، ثبات و آرامش هستند و از این رو، اجازه هیچگونه فعالیتی را به کشورهای خارجی نخواهیم داد.

کریم اف: اجازه ایجاد پایگاه نظامی خارجی در ازبکستان را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «اسلام کریم اف» امروز و در مراسم بیست و چهارمین سالگرد استقلال ازبکستان که در باغ ملی«علی شیر نوایی» شهر تاشکند برگزار شد، گفت: با توجه به منافع ملی و اهداف بلند مدت بایستی در رشد اقتصاد پایدار، بهبود رفاه مردم و تقویت اقتدار و اعتبار کشور در عرصه بین‌المللی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه اساسی ما تحکیم بیش از پیش دوستی و سازگاری و احترام متقابل با همسایه‌های نزدیک و دور است و این وظیفه در اولویت سیاست ما قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اقتصاد کشور گفت: اقتصاد ازبکستان در سال‌های استقلال بیش از 5/5 برابر، درآمد سرانه مردم 9 برابر و عمر متوسط مردم از 67 سال تا 73 سال از جمله در بین زنان تا 75 سال افزایش یافته است.

«کریم اف» گفت: هم اکنون در برهه حساس زمانی قرار داریم بطوری که در اطراف کشور خطرات پرشماری امنیت ازبکستان را تهدید میکند و بایستی بیش از هر زمانی نسبت به وقایع حساس باشیم.

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: در این ارتباط باید تکرار کنم که با پیروی از سیاست خارجی دولت و اصول اساسی سازمان ملل متحد، عضو هیچ‌گونه پیمان سیاسی و نظامی نشده و اجازه استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک خود را نمی‌دهیم.

وی در پایان ضمن ابراز اظهارات صمیمی خود نسبت به سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم ازبکستان از همکاری و پشتیبانی آنها قدردانی و برای همه آنها و مردم این کشور آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

در این مراسم، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، سفرای کشورهای خارجی مقیم ازبکستان، نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات، دانشمندان و همچنین نمایندگان رسانه‌های گروهی خارجی و داخلی حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول