اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احتمال وقوع سیل گسترده در سوادکوه

بارندگی دیروز و امروز در سوادکوه نگرانی ایجاد سیل در رودخانه تالار را فراهم کرده و احتمال سیل گسترده از نیمه‌شب وجود دارد.

احتمال وقوع سیل گسترده در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، بارش باران در سوادکوه می‌تواند مقدمه سیل باشد که حجم و گستردگی آن متفاوت است.

تخریب واحد‌های ساختمانی و خسارت به واحد‌های دامی و کشاورزی و زیر‌ساخت‌های شهرستان سوادکوه تجربه آخرین سیل این شهرستان بود که فرو‌ ریختن 3 مجتمع ساختمانی در شهر زیراب باعث حساسیت عمومی به موضوع بارندگی شده است و دیگر بارش باران برای مردم سوادکوه و شهر زیراب خوشایند نیست.

بارش باران امروز باعث آب‌گرفتگی معابر و تخریب برخی از جاده‌های روستایی را به وجود آورده است و بر طبق آخرین اطلاعات دریافتی سیل گسترده‌ای از ساعت‌های پایانی امشب در حال ورود به رودخانه تالار از مسیر ولو‌پی است.

* آماده‌باش در شهرداری زیراب

محمود اعتصامی شهردار زیراب با اشاره به آمادگی کامل این شهرداری برای مقابله با سیل، گفت: دیروز و امروز در شهرداری زیراب اعلام آماده‌باش کامل شده است تا با سیل احتمالی مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه بارش باران امروز باعث آب‌گرفتگی در معابر و خیابان‌ها و برخی از منازل شده است، افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل احتمالی با توجه به امکانات و تجهیزات شهرداری زیراب انجام شده است.

شهردار زیراب با بیان اینکه کمک مالی خاصی برای سیل گذشته شهر زیراب اختصاص پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: 4 پیمانکار در حال دیوار‌کشی داخل شهر زیراب هستند.

*برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با سیل در سوادکوه

معاون فرماندار سوادکوه نیز با اشاره به رصد شرایط آب و هوایی سوادکوه و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با سیل احتمالی، گفت: برخی از مسیر‌های روستایی در بارندگی اخیر دچار مشکل شدند.

عین‌الله طالبی با بیان اینکه برخی از مناطق شهری و روستایی سوادکوه دچار آبگرفتگی شد، افزود: سیل خاصی تا عصر امروز گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مسیر‌های رودخانه تالار شهرستان سوادکوه در سیل اخیر باز شده است و خطرات ناشی از حمل سنگ و تنه‌های درخت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با قطع بارندگی در سوادکوه اقدامات لازم برای برای پشتیبانی از مشکلات احتمالی در شهرستان وجود دارد.

* سیل گسترده در منطقه ولو‌پی سوادکوه

رئیس اداره راه و شهر‌سازی سوادکوه که امشب برای بازدید از وضعیت راه روستایی در منطقه ولو‌پی حضور دارد در گفت‌و‌گو با فارس، از احتمال سیل گسترده در شهرستان سوادکوه خبر داد و با بیان اینکه این سیل در حال حاضر از منطقه پارسی به سمت پایین‌دست در حال حرکت است، گفت: سیل بر اثر بارندگی امروز ایجاد شده و بازرسی از مناطق شهری و روستایی در حال انجام است.

مهرداد زمانی از بازگشایی جاده روستایی ممیج‌خیل بخش مرکزی سوادکوه خبر داد و افزود: جاده دراسله و آلاشت سوادکوه در حال بازگشایی است و محور انند و چرات برای فردا صبح بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: بازرسی از محورهای روستایی و شهری و بازگشایی راه‌های مسدودشده احتمالی توسط اداره راه و شهر‌سازی سوادکوه در حال انجام است.

انتهای پیام/86015/ج۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول