اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

خودکفایی اقتصادی 155 زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی 31 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد و گفت: به واسطه راه‌اندازی این گروه‌ها تعداد 155 زن سرپرست خانوار به خودکفایی اقتصادی دست یافته‌اند.

خودکفایی اقتصادی 155 زن سرپرست خانوار  در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هوشنگ سیاوش‌پو صبح امروز در بازدید از کارگاه پرورش قارچ مددجویان بهزیستی اظهار کرد: 34 نفر در دوره آموزشی پرورش قارچ‌های خوراکی شرکت دارند که با آزمونی که برگزار خواهد شد برای ا‌فراد ماهر گواهینامه مهارت صادر می‌شود و با این کارت می‌توانند برای دریافت سرمایه کار، تشکیلات گروه‌های همیار و گرفتن تسهیلات از طریق منابع بانکی، صندوق‌های توسعه کارآفرینی اقدام کنند و امیدواریم با پذیرش این افراد و حمایت‌هایی که از طریق سازمان بهزیستی از این افراد می‌شود شاهد استقلال خانواده‌ها باشیم.

وی گفت: سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی خانواده و زنان برنامه و فعالیت‌های متعددی را بر عهده دارد که در قالب طرح‌ها و برنامه‌ها و برنامه‌های مختلف به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقویت و توسعه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، کمک به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، آماده‌سازی شغلی مددجویان تحت پوشش، تقویت امور مددکاری از طریق کلینیک‌های مددکاری و پرداخت شهریه دانشجویی به فرزندان مددجویان تحت پوشش از مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی است.

وی، کمک به تأمین سلامت جسمی و روانی زنان خانواده‌های نیازمند، معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دادن زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌های در حال اجرای دفتر توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

سیاوش‌پو افزود: در سال‌جاری اولویت اول دفتر توانمندسازی، به منظور توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، متناسب با توانایی‌ها، علایق، ظرفیت‌ها و با در نظر گرفتن منابع موجود، آموزش‌های مختلف اعم از رسمی و غیررسمی جهت استفاده از فرصت‌های شغلی است که با راه‌اندازی طرح‌های کسب و کار به مددجویان ارائه شده است.

این مسئول به دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی در راستای توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و انعقاد قرارداد‌های متعدد با موسسات آموزشی وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای جهت برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله گلیم‌بافی، خیاطی، گلسازی، پرورش قارچ و ... جهت مددجویان تحت پوشش را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته برشمرد.

وی گفت: در حال حاضر راه‌اندازی و تقویت 31 گروه همیار زنان سرپرست خانوار که در استان فعالیت‌های مختلف اعم از پخت نان سنتی، قالی‌بافی، خیاطی و ... مشغول هستند را داریم که به واسطه راه‌اندازی این گروه‌ها تعداد 155 زن سرپرست خانوار به خودکفایی اقتصادی دست یافته‌اند.

سیاوش‌پو در ادامه اولویت دوم دفتر توانمندسازی معاونت امور اجتماعی را گسترش بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: در حال حاضر تعداد 531 نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی و 1405 نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی هستند.

انتهای پیام/82009/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول