اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نودودومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل

از غیبت عجیب شاکر تا فضای آرام انتخابات هیئت رئیسه

نود و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل که همزمان با برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه سال سوم دوره چهارم شورای شهر بود با غیبت عجیب سالار شاکر به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست این شورا تأمل‌برانگیز بود.

از غیبت عجیب شاکر تا فضای آرام انتخابات هیئت رئیسه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی جلسه امشب شورای اسلامی شهر اردبیل با نیم ساعت تأخیر و حدود 2.5 ساعت به طول انجامید که فضای انتخابات امسال هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اردبیل با رایزنی‌های قبل از آغاز جلسه فضای آرام‌تر و کم‌تنشی بود.

* در حالی غیبت سالار شاکر از نامزدهای اصلی ریاست شورای شهر برای همه تعجب‌آور بود که در غیاب او که گفته می‌شود به نشانه اعتراض در جلسه حاضر نشده بود لیلا تقوی تنها بانوی شورای شهر جایگزین او در نایب‌رئیسی شد.

* در حالی بحث داغ انتخابات هیئت‌رئیسه با حضور ایمانی معاون فرماندار اردبیل در فضایی آرام و با رأی اکثریت شرکت‌کنندگان همراه بود که رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از سختی‌های مدیریتی در پارلمان محلی سخن به میان آورد و افزود: بنده زمانی که در گردان تخریب لشکر عاشورا جانشین بودم و مدیریت 360 رزمنده با من بود این قدر سختی نکشیده بودم که در این یک سال با سختی و دشواری روبه‌رو شدم.

* رئیس شورای شهر در حالی از تغییر سخن به میان آورد که آن را عامل تحرک، توسعه و پیشرفت معرفی کرد و گفت: بر این اساس قانونگذار، انتخابات هئیت‌رئیسه شورای شهر را در هر سال پیش‌بینی کرده تا برای سومین سال در دوره چهارم انتخابات برگزار شود.

* در حالی خوشبخت تنها کاندیدای ریاست شورای شهر با 12 رأی از مجموع 12 رأی افراد حاضر در جلسه شورای شهر برای دومین سال مسندنشین پارلمان محلی شد که به غیر از رئیس شورا، چهره هیئت‌رئیسه شورای شهر اردبیل به کلی تغییر پیدا کرد، به طوری که لیلا تقوی در نایب‌رئیسی جایگزین شاکر، ولی نعمتی در سخنگویی شورای شهر جایگزین سیدغنی فروزان، ناصر ناطق‌درآبادی در دبیری شورای شهر جایگزین سلامت صفری، و حسین افسانه در تصدی خزانه‌داری جایگزین علی هدایتی شد.

* در حالی که به نظر می‌رسد سالار شاکر و اسفندیار هوشیار رقبای خوشبخت در شورای شهر باشند غیبت شاکر و کنار کشیدن هوشیار نشان داد که اعضای شورای شهر در سال سوم مصمم هستند تا با وحدت رویه و انسجام بیشتر که محصول تلاش دسته جمعی به ویژه رایزنی‌های مناسب حسین افسانه در ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بیشتر است در عرصه خدمت‌رسانی حاضر باشند.

* در حالی اعضای جدید هئیت رئیسه شورای شهر بعد از انتخاب خود از اعضا قدردانی کردند که لیلا تقوی تنها بانوی شورای شهر در تصدی نائب رئیسی به شوخی اعلام کرد که برای تنها بانوی شورای شهر باید فضایی فراهم آید تا بدون رقابت به این سمت انتخاب شود که در پایان نیز این بانوی شورای شهر از اعتماد اعضای شورای شهر به نماینده جامعه زنان قدردانی کرد.

* پا قدم مجتبی لاله مسئول پیشین روابط عمومی شورای شهر و مسئول جدید روابط عمومی شهرداری اردبیل به شورا خوش‌ یمن بود که در یک فضای آرام و کم‌تنش انتخابات سال سوم هیئت رئیسه برگزار شد.

* در این جلسه که تعداد زیادی از خبرنگاران نیز حضور داشتند لیلا تقوی و علیرضا سلیمانی نطق پیش از دستور خود را انجام دادند که لیلا تقوی به اظهارات هفته گذشته فروزان دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در باب مسئله رشوه‌گیری در شهرداری گلایه کرده و کارکنان شهرداری را مجموعه پاکدست و پرتلاش معرفی کرد.

* در این جلسه تعدادی از نامه‌های ارائه شده نیز مطرح شد که به همه آنها اعضای شورای شهر رای مثبت دادند و جالب اینکه در یکی از این نامه‌ها اعضای شورای شهر برای دومین بار به یک جانباز 70 درصدی تخفیف دادند که در همان جلسه از معاون فرماندار اردبیل حکم تایید نهایی این مصوبه خود را نیز گرفتند تا این جانباز 70 درصد برای دومین بار جریمه ماده 100 او مورد بخشودگی قرار گیرد.

* در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل نیز گزارشی از عملکرد یک ساله مدیریتی خود در دوره دوم شورای شهر را ارائه کرده و از تعداد جلسات برگزار شده نامه‌های وارده و صادره گزارشی ارائه کرده و بیان کرد: بیشترین جلسات شورا با محوریت بودجه و برنامه‌ریزی انجام شده که این حکایت از اهتمام شورا به حوزه برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در حالی از بی‌توجهی به مناسب‌سازی شورا برای حضور جانبازان و معلولان گلایه‌هایش را مطرح کرد که از شهردار اردبیل خواست که نسبت به مناسب‌سازی ساختمان شورا برای تردد راحت جانبازان و معلولان فکری بکنند.

انتهای پیام/62001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول