اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان خوشنویس سراسر کشور

نخستین جشنواره دوسالانه خوشنویسی کردی در سنندج آغار به کار کرد

نخستین جشنواره دوسالانه خوشنویسی کردی با حضور هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور در سنندج آغاز به کار کرد.

نخستین جشنواره دوسالانه خوشنویسی کردی در سنندج آغار به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان سنندج چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از خردادماه امسال اعلام شد و تا 20 تیرماه پذیرای آثار خوشنویسان سراسر کشور بود.

شیدا مردوخی با اشاره به اینکه در مرحله نخست 270 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: از این تعداد 170 اثر پذیرفته شد و پس از بازبینی، 150 اثر به جشنواره راه یافت.

وی با اشاره به اینکه داوران این جشنواره از اساتید خوشنویسی کشور هستند، یادآور شد: این آثار 12 شهریور ماه توسط داوران بررسی و آثار برگزیده پس از معرفی، روز جمعه هفته جاری در مراسم اختتامیه این جشنواره، تجلیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی خوشنویس کُرد، استاد امیرالکتاب و همچنین آشنایی خوشنویسان با رسم‌الخط کِردی و زبان و ادبیات کُردی برای خلق آثار هنری بیشتر در این زمینه است.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان سنندج اضافه کرد: این انجمن در حال حاضر 60 عضو اصلی و 150 هنرجو دارد که از تعداد اعضای اصلی، 20 نفر فوق ممتاز و 40 نفر نیز ممتاز هستند.

در این مراسم، پیام تصویری امیرخانی از اساتید خوشنویسی کشور قرائت شد و او در پیام خود عنوان کردد بزرگانی در طول تاریخ امانتی به ما سپرده‌‌اند که ما باید میراث‌دار و قدردان این امانت که همان هنر خوشنویسی است باشیم.

در ادامه مراسم، اثر استاد امیرخانی توسط استاندار کردستان، جمعی از مسئولان استانی و اساتید خوشنویسی کشوری رونمایی شد.

برگزاری موسیقی سنتی و پخش چند تیزر نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ این جشنواره به مدت سه روز در سنندج ادامه دارد و در دومین روز از برگزاری آن، کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی در حوزه خوشنویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول