اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

87 درصد اعتبارات عمرانی کشور ملی است/ لزوم تحول اشتغال در بخش «آی‌.سی‌.تی» اردبیل

استاندار اردبیل گفت: 87 درصد اعتبارات عمرانی کشور ملی است و تنها 13 درصد استانی توزیع می‌شود.

87 درصد اعتبارات عمرانی کشور ملی است/ لزوم تحول اشتغال در بخش «آی‌.سی‌.تی» اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: برای رسیدن به یک نقطه مشترک و تفاهم در جلسات آینده این شورا باید بخش کشاورزی به همراه شرکت آب در جلسات حضور پیدا کنند تا به صورت منسجم برنامه‌های توسعه‌ای ششم آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 87 درصد اعتبارات عمرانی کشور ملی توزیع شده و تنها 13 درصد استانی است، گفت: نیمی از منابع استانی نیز به شکل تکلیفی توزیع می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان افزود: اگر در استان اردبیل دنبال توسعه و تحول هستیم تا برخی از عقب‌ماندگی‌های حوزه‌های مختلف را برطرف کنیم شایسته و ضروری است تا انرژی خودمان را صرف پیگیری ‌اعتبارات ملی با پیشنهاد طرح‌های کاربردی‌تر کنیم تا به مانند امور مالیاتی بتوانیم 9 میلیارد تومان از منابع ملی به استان جذب کنیم.

خدابخش با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در دولت عنوان کرد: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم حرکت منطقی و با استدلال دقیق در ارائه طر‌ح‌ها و پیشنهادات‌ها است تا درآمد مردم استان افزایش یافته و بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان اولویت اول و دوم استان از یک تحرک جدی برخوردار باشد.

این مسئول ضرروت اثربخشی و کارایی را در اجرای طرح‌ها و پیگیری مطالبات مردم یادآور شد و ادامه داد: باید در همه حوزه‌های توسعه‌ای از منظر اقتصادی به روند رو به جلوی آنها دقت داشته باشیم تا بتوانیم حوزه کشاورزی و گردشگری را سودآور و زمینه‌ساز خلق ثروت برای فعالان این بخش شویم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در شرایط کنونی گردشگری رونق گرفته در این استان سودآوری خاصی را ندارد، گفت: هیچ لزومی ندارد که ما میلیاردها تومان منابع را صرف تامین برخی از زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری کنیم که شاید منابع حاصل از این گردشگری در حد بسیار پایین باشد.

خدابخش حرکت به سمت ایجاد اشتغال و رونق تولید را در بخش صنایع جدید، فناوری‌های نوین و آی‌.سی‌.تی عنوان کرد و یادآور شد: با چندین شرکت آی‌.سی‌.تی در تهران جلساتی را برگزار کردیم که در ماه‌های آینده مردم این استان از نتایج و خروجی آن بیشتر مطلع خواهند شد.

این مسئول نمونه این شرکت‌ها را که آماده سرمایه‌گذاری در استان هستند شرکت پردازش حوزه بهداشت و درمان با نصب دستگاه‌های سونوگرافی و ماموگرافی عنوان کرد و ادامه داد: این سرمایه‌گذاران آماده هستند تا در خانه‌های بهداشت شهری و روستایی نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام کنند تا با ارائه نتایج این اقدامات به پزشکان متخصص نسبت به تشخیص بیماری‌های مختلف با کمترین هزینه اقدام شود.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به تسهیل امر سرمایه‌گذاری در استان به ویژه صدور مجوز از طریق کار گروه امور زیربنایی بیان کرد: لزومی ندارد که یک سرمایه‌گذاری که می‌خواهد پروژه کوچکی را همچون احداث مرغداری یا توسعه صنایع بسته‌بندی و سردخانه‌ای اجرایی کند برای گرفتن مجوز بروکراسی دشواری را طی کند.

خدابخش در پایان سخنان خود از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا با حذف این فرایند و تمرکززدایی در صدور پروانه‌ها و جلوگیری از تشریفات اضافی به سمت تاثیرگذاری بیشتر کارها و انجام امور حرکت شود.

انتهای پیام/62004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول