اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس عنوان کرد

ساماندهی 7 هزار سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید در شیراز

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ساماندهی 7 هزار سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 30 درصد رانندگان سرویس مدارس سال تحصیلی جدید از بانوان هستند.

ساماندهی 7 هزار سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، محسن کلاری با اشاره به‌ضرورت ساماندهی سرویس مدارس اظهار داشت: سرویس مدارس به لحاظ تربیتی حائز اهمیت است و دانش‌آموز از لحظه ورود به سرویس در معرض موضوعات تربیتی قرار می‌گیرد و ازاین‌رو کارگروه ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید با جدیت بیشتری موردبررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس با رویکرد «مدرسه سیار» ساماندهی می‌شوند، افزود: سازمان دانش‌آموزی همراه با انجمن اولیا و مربیان در استان و نواحی شیراز وظیفه ساماندهی سرویس مدارس را به عهده دارد.

کلاری بیان کرد: اعضای کارگروه ماده 18 شهر شیراز که وظیفه تصمیم‌سازی در امور سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان را عهده‌دار است با عزم جدی، افزایش کیفیت ارائه خدمات به دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در اولویت کاری قرار داده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس تصریح کرد: سرویس مدارس در قالب پروسه حمل‌ونقل دانش‌آموزی موضوع مهمی است که در قالب مدرسه سیار به آن نگاه می‌شود.

کلاری با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی فارس به‌عنوان مجری سرویس مدارس در سال تحصیلی 95-94 برای توسعه در چند محور برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در دستور کار دارد، گفت: توجه به خصوصیات فردی و شخصیتی راننده، کیفیت خودرو، نحوه ارتباط با والدین، نرخ شهریه، چگونگی دریافت و پرداخت شهریه، نحوه نظارت و ارزیابی و از همه مهم‌تر وجود شرایط تربیتی و فرهنگی در سرویس مدارس از جمله موضوعاتی بوده که سازمان دانش‌آموزی با بهره‌گیری از کارشناسان و برنامه‌ریزان مجرب به ساماندهی آن پرداخته است.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: توجه به موضوع فرهنگی و تربیتی در سرویس مدارس و استفاده از فناوری اطلاعات برای ارتباط هر چه بیشتر و نظارت دقیق‌تر مسئولان و همچنین تعامل هر چه بیشتر با شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان به‌عنوان افراد مؤثر در این راستا در اولویت برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی قرارگرفته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در راستای ساماندهی سرویس مدارس، توجه به استانداردهای حمل‌ونقل دانش‌آموزی کشورهایی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی حدود 7 هزار سرویس مدارس در قالب تاکسی، ون و مینی‌بوس در شهر شیراز اظهار داشت: این تعداد خودرو بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته ساماندهی شده و 100 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کلاری بیشترین تقاضای بهره‌مندی از خدمات سرویس مدارس را در مدارس سطح آموزش‌وپرورش ناحیه یک شیراز دانست و ادامه داد: مدارس ابتدایی بیشترین متقاضی سرویس مدارس هستند.

وی همچنین متذکر شد: خودروهایی که در طرح سرویس مدارس ساماندهی می‌شوند به‌صورت اختیاری می‌توانند به گیرنده و فرستنده دیجیتال در دو بخش خبررسان و مسیریاب مجهز شوند.

* تمام خودروهای سرویس مدرسه باید بیمه باشند

رئیس سازمان دانش‌آموزی همچنین تصریح کرد: تمام خودروهای سرویس مدارس باید دارای بیمه باشند، ضمن اینکه در سال تحصیلی جدید سعی شده است از خودروهای مدل‌بالا استفاده شود.

وی با بیان اینکه خودروهای سرویس مدارس از طریق 34 شرکت با نظارت سازمان دانش‌آموزی سازمان‌دهی شده‌اند، اضافه کرد: حدود 30 درصد رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید زن هستند.

کلاری در ادامه از یکسان‌سازی نرخ سرویس مدارس شیراز خبر داد و افزود: نرخ جدید توسط شورای شهر شیراز تصویب و به تأیید فرمانداری شهرستان شیراز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ضرورت نظارت بر عملکرد سرویس مدارس و پیگیری نظرات و پیشنهاد‌های والدین، سامانه اطلاع‌رسانی pishfar.ir و سامانه پیام کوتاه 10003262 به‌منظور دریافت نظرات، پیشنهاد‌ها، انتقادها و شکایت‌ها احتمالی راه‌اندازی شده که متقاضیان می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول