اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز گردشگری صورت می‌گیرد

افتتاح تأسیسات گردشگری و رونمایی از لباس همدان به نام «لباس ماد»

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از رونمایی و افتتاح تأسیسات گردشگری در روز گردشگری خبر داد و گفت: افتتاح مجتمع الماس و هتل زند ملایر و نیز رونمایی از لباس همدان به نام «لباس ماد» را در برنامه داریم.

افتتاح تأسیسات گردشگری و رونمایی از لباس همدان به نام «لباس ماد»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ریحان سروش‌مقدم ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به پنجم مهرماه سال‌روز جهانی گردشگری، از برنامه‌های همدان طی این روز خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشنواره پاییزه که در سال‌های اخیر به این موضوع پرداخته نشده است را در برنامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شیره، آلو، گردو و نیز ترش و شیرین برای نخستین بار در استان، گفت: با توجه به وعده‌های داده شده، شبکه گردشگری کشور طی همان روز در استان رونمایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پخش چند مستند استانی در افتتاح شبکه گردشگری کشور، افزود: به احتمال زیاد، هفته اول افتتاح شبکه گردشگری کشور با برنامه‌های گردشگری استان همدان به روی آنتن خواهد رفت.

وی از رونمایی و افتتاح تأسیسات گردشگری در روز گردشگری خبر داد و گفت: افتتاح مجتمع الماس و هتل زند ملایر و نیز رونمایی از لباس همدان به نام «لباس ماد» را در برنامه داریم.

سروش‌مقدم با اشاره به برگزاری برنامه‌های سه روزه به عنوان جشنواره پائیزه مقارن با جشنواره فیلم کودک در همدان، تصریح کرد: هشتمین همایش بافت تاریخی شهری نیز در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری باشکوه روز گردشگری استفاده کرد، گفت: امیدواریم استان همدان به عنوان محور گردشگری شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اهمیت به همگرایی مردم در شناساندن آثار تاریخی استان، بیان کرد: باید فرهنگ گردشگری در نسل آینده به ویژه نوجوانان و جوانان نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری انجمن‌های میراث فرهنگی، گفت: همکاری و نقش مردم در حفظ آثار و ابنیه‌های تاریخی بسیار تأثیرگذار است.

سروش‌مقدم با اشاره به اقدامات انجام شده توسط انجمن‌های قدیمی میراث فرهنگی در 200 روستا با 700 نفر عضو طی سال‌های گذشته، در ادامه از پیش‌بینی عضویت 2 هزار نفر در انجمن‌های میراث فرهنگی استان تا پایان سال خبر داد.

* پروژه‌های عمرانی با پیوست میراث فرهنگی اجرایی شود

معاون عمرانی استاندار همدان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه استان همدان به لحاظ گردشگری و میراث فرهنگی، اظهار کرد: باید به موضوع شناسایی و ثبت آثار تاریخی در همدان توجه بسیاری کرد تا استان را به جایگاه اصلی خود رساند.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه در دولت یازدهم برنامه‌های گسترده‌ای در ارتباط با گردشگری انجام شده است، در ادامه محور اصلی توسعه در استان را نیز گردشگری دانست و گفت: به منظور تحقق این مهم باید اقدامات موثری در زیرساخت‌ها از جمله فرودگاه، راه آهن و هتل‌ها انجام داد.

وی با اهمیت به ایجاد انجمن‌های میراث فرهنگی در استان، افزود: نقش مردم در حفظ و نگهداری آثار فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تمام دست‌اندرکاران اجرایی موظفند برای پروژه‌های عمرانی پیوست فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد:‌ همدان از جمله استان‌هایی است که میراث فرهنگی ارزشمندی دارد و باید آنها را حفظ کرد.

انتهای پیام/89026/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول