اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

بهورزان خط مقدم جبهه سلامت هستند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه بهورزان خط مقدم جبهه سلامت هستند، گفت: هنوز یک مورد شکایت از بهورزان نداشتیم.

بهورزان خط مقدم جبهه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ‌‌پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز بهورز در تالار فرهنگیان این شهر اظهار داشت: بهورزان در خط مقدم جبهه سلامت هستند و کار تأمین سلامت مردم را مانند نیروهای پدافندی به عهده دارند.

وی با اشاره به روایاتی از امام پیامبر (ص) افزود: ایشان فرمودند «همه شهرها شهر خدا هستند و مردم هم بندگان خدایند هر جا که زمینه کار خیر می‌بینید، همان‌ جا زمین‌گیر شوید و شروع به کار کنید و این روایت مربوط به بهورزان است و در خانه‌های بهداشت روستا ماندگار شدند و به سلامت مردم اهمیت داده‌اند.

وی ادامه داد: بهورزان به همراه روحانی در روستا دو بال هستند که برای مردم روستا منفعت دارند و معتمد مردم هستند.

رمضانی‌پور در ادامه با بیان اینکه شاخص‌ترین کار دولت طرح تحول نظام سلامت است، تصریح کرد: کاهش تعرفه‌های درمانی به نفع مردم بوده و این طرح به خوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور شبیه معجزه است و اقتدار نظام اسلامی را می‌رساند خاطرنشان کرد: این طرح با مدیریت خوب در حال اجراست.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به ظرفیت‌های بهداشتی درمانی در رفسنجان گفت: گر چه ما 100 درصد کار درمانی شهرستان را تأیید نمی‌کنیم، اما داشته‌های خوبی داریم که شهرستان‌های مجاور را هم پشتیبانی می‌کند، عمل قلب باز که برخی شهروندان ما را به تهران و سایر شهرها می‌کشاند و هزینه زیادی هم دارد در شهر خودمان با کم‌ترین هزینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی از سیرجان، شهربابک، زرند، کرمان و ... از این خدمات بهره‌مند می‌شوند در حالی‌که شهروندان خودمان هنوز به این امر توجیه نشده‌اند و این ظرفیت در شهرمان وجود دارد و در این راستا راهنمایی که بهورزان انجام می‌دهند می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رمضانی‌پور با بیان اینکه این راهنمایی خدمت بزرگی برای مردم است، تصریح کرد: متخصصین زیادی در رفسنجان وجود دارند که آن‌ها را هم بهورزان به مردم معرفی کنند، زیرا بهورزان بیشتر با مردم در ارتباط هستند.

وی عنوان کرد: 90 خانه بهداشت و پوشش روستاها در این زمینه خیلی خوب است و کار خیران هم در حوزه بهداشت و درمان ستودنی است.

 رمضانی‌پور در پایان اذعان کرد: اخلاق و مهربانی بهورزان موجب شده که تا کنون حتی یک مورد شکایت هم از این قشر به ما نشده است.

انتهای پیام/80016/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول