اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

پروژه‌های عمرانی باید در حداقل زمان به بهره‌برداری برسد

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقدم پروژه‌های عمرانی باید در حداقل زمان و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

پروژه‌های عمرانی باید در حداقل زمان به بهره‌برداری برسد

نورالله صلواتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن تأکید بر اینکه وظیفه شورا و مدیریت شهری اجرای پروژه‌های مورد نیاز مردم در حوزه‌های مختلف است، گفت: مدیریت شهری باید از هر لحاظ کاری کند تا مردم زندگی راحت و آرامی داشته باشند.

وی افزود: شهرداری بایستی پروژه‌های ضروری همچون حمل و نقل، محیط زیست و ... را برای مردم اجرا کند و زیرساخت‌های اصلی را در شهر فراهم آورد.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از نسل‌های گذشته مدیریتی تصریح کرد: واقعاً از نسل‌های گذشته مدیریتی گلایه‌مند و شاکی هستیم که چرا به طور مثال پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران که باید 50 سال پیش ساخته می‌شد را تا به امروز تمام نکرده‌اند و این گناهی است که آنها مرتکب شده‌ و به نسل آینده خود توجه نکرده‌اند.

صلواتی در خصوص پروژه قطار شهری اصفهان نیز ادامه داد: این پروژه باید زودتر از این‌ها راه‌اندازی می‌شد، چرا که به هر میزان دیرتر اجرا شود نیز دیرتر به بهره‌برداری می‌رسد لذا پروژه گرانتر تمام شده و با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

وی با اشاره به یک نمونه از مشکلات گفت: همه مردم شاهد هستند که یک جابجایی فاضلاب در میدان امام حسین (ع) چه مشکلات ترافیکی در شهر اصفهان ایجاد کرده که این مشکلات قابل کنترل نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر اظهار داشت: البته در این شرایط هم حق با مردم است، هم کسبه و هم مجریان پروژه و هیچ‌کس هم نمی‌تواند از حق خود بگذرد.

صلواتی خاطر نشان کرد: معتقدم پروژه‌های عمرانی باید در حداقل زمان و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه اگر پروژه‌هایی همچون قطار شهری یا رینگ چهارم حفاظتی اصفهان 5 سال پیش به مرحله نهایی رسیده بود امروز وضعیت بهتری داشتیم، اظهار داشت: به سه دلیل اساسی سخت‌تر شدن، گران‌تر شدن و دیرتر به بهره‌برداری رسیدن، باید پروژه‌های اساسی و  زیربنایی شهر را هرچه زودتر اجرا کرده و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در شهرداری سیستم کار اجرایی طوری است که کارها سرعت و کیفیت دارد اما زمان شروع آن مناسب نیست و باید زودتر شروع شود.

صلواتی با یادآوری عدم آغاز طرح رینگ چهارم به دلیل نبود همدلی و همزبانی در سال 81، گفت: سال گذشته بودجه‌ای بالغ بر 10 میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شد اما متأسفانه جذب نشد و امسال هنوز که هنوز است مدیر واجد شرایط برای حلقه چهارم یا حلقه حفاظتی مشخص نشده است.

وی با تأکید بر اینکه برخی پروژه‌ها چهره شهر را عوض می‌کنند، تصریح کرد: ادامه تعلیق پروژه‌هایی همانند قطار شهری و نمایشگاه بین‌المللی، که سال‌ها به طول انجامیده در شأن اصفهان نیست و باید در سال‌های قبل شروع و به بهره‌برداری می‌رسید، لذا این کار نیازمند یک همت عالی و اولیه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های شهری موجب کارآفرینی و اشتغال‌زایی است، اذعان داشت: معتقدم باید به دنبال پروژه‌های رفت که معضل بیکاری جوانان ما به خصوص قشر تحصیل‌کرده را حل و فصل کند.

صلواتی ادامه داد: هر چند مدیریت شهری و شورا مسئولیت کاریابی ندارند اما ما شرمنده مردمی هستیم که برای کار به ما مراجعه می‌کنند لذا پروژه‌هایی که می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی شود مثل نمایشگاه بین‌المللی، قطار شهری و پروژه‌های اساسی و زیربنایی دیگر، باید هرچه سریع‌تر اجرا شود.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام است یا شروع پروژه‌های جدید دیگر، خاطر نشان کرد: قرآن مجید، ایمان و عمل صالح را با هم و در کنار هم ذکر می‌کند و باید خود مؤمن تشخیص دهد که عمل صالح کدام است.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با بصیرت، آگاهی و درایت می‌توان تشخیص داد کدام پروژه در اولویت است و با توجه به وجود افراد متخصص و کاردانی که در مدیریت شهری و شورا هستند، می‌توان به خوبی اولویت پروژه‌ها را تشخیص داد.

صلواتی اظهار داشت: البته پروژه‌های زیربنایی و اساسی همانند قطار شهری و ... باید در اولویت بوده و به سرعت به بهره‌برداری برسند، همچنین پروژه‌های نیمه‌کاره هم در اولویت قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما در بودجه‌های جاری صرفه‌جویی داشته باشیم و آن را صرف جشن‌ها و پذیرایی‌ها و ... نکنیم می‌توانیم بودجه بیشتری را برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهر صرف کنیم تا از این طریق نیز ایجاد اشتغال و کارآفرینی کرده باشیم.

انتهای پیام/63061/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول