اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نصیرشهر:

17 شهریور شروعی برای پیروزی انقلاب بود

امام جمعه موقت نصیرشهر گفت: در 17 شهریور برای سرکوبی ملت ایران آن زمان رژیم شاه از نیروهای ضداغتشاش اسرائیلی با لباس یونیفرم ارتش ایران استفاده کرد که منجر به شهادت هزاران نفر شد که شروعی برای پیروزی انقلاب بود.

17 شهریور شروعی برای پیروزی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، حجت‌الاسلام عادل قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نصیرشهر که در مصلای این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، خود و دیگران را به تقوای الهی توصیه کرد.

وی بیان کرد: پیغمبر گرامی اسلام فرمودند که هر کس می‌خواهد با ارزش و گرامی باشد راهش این است که تقوای الهی را رعایت کند و به جناب ابوذر فرمودند که مومن متقی محسوب نمی‌شود مگر اینکه خیلی دقت کند اگر دو نفر شریک می‌خواهند شراکتشان را جدا کنند از هم تا یک ریال هم محاسبه کنند و از نفس خود باید محاسبه کنند.

امام جمعه موقت نصیرشهر ادامه داد: دوم اینکه پیامبر فرمودند مومن باید بداند خوراک، پوشاکش و درآمدش از کجاست، ایشان این سه مورد را فرمودند تا انسان متوجه نشود که چه غذایی می‌خورد، چه لباسی پوشیده و چه درآمدی دارد این انسان متقی حساب نمی‌شود، گرچه کربلا، مکه و زیارت برود، احسان و انفاق کند، روز عاشورا خودش را بکشد به درد نمی‌خورد، چراکه خدا اعمال صالح را از متقی قبول می‌کند.

وی با اشاره به تظاهرات میلیونی مردم تهران در سال 1357 تصریح کرد: این تظاهرات مصادف با عید فطر شده بود و در منطقه قیطریه به امامت دکتر مفتح جمع عظیمی از مردم نماز را اقامه کردند در همان اجتماع یکی از دیگر بزرگان انقلاب، شهید باهنر سخنرانی ایراد کرد و جمعیت از آنجا شروع کردند به تظاهرات و به خیابان‌های تهران حرکت کردند و همان روز با سربازان ارتش روبوسی کردند و این حرکت ادامه پیدا کرد تا اینکه به 17 شهریور جمعه خونین رسید.

قاسمی ادامه داد: ما از همین جا یاد و خاطره شهدای 17 شهریور را گرامی می‌داریم و از همین مکان مقدس به روح پاکشان درود و سلام و صلوات می‌فرستیم.

وی افزود: در 16 شهریور همان سال مردم دسته‌های گل به گردن سربازان انداختند و آنها را دعوت به پیوستن به انقلاب کردند، یکی از تظاهرکنندگان ابتدا یک شعاری داد که این شعار گرفت و این بود که برادر ارتشی، چرا برادرکشی وقتی این شعار به گوش عزیزان شرکت‌کننده در آن تظاهرات رسید هماهنگ این شعار را دادند و آرام آرام آمدند و با سربازان روبوسی کردند و کمر رژیم را شکستند.

قاسمی ادامه داد: بنابراین رژیم نتوانست دیگر از نیروهای داخلی استفاده کند. در 17 شهریور عده‌ای از سرسپردگان رژیم هم بودند اما برای سرکوبی ملت ایران آن زمان رژیم شاه از نیروهای ضداغتشاش اسرائیلی با لباس یونیفرم ارتش ایران هم استفاده کرد که منجر به شهادت هزاران نفر در میدان ژاله آن روز و میدان شهدای فعلی شد که یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می‌داریم. این حرکت شروع شد تا 22 بهمن کمر رژیم را شکست.

امام جمعه موقت نصیرشهر در ادامه با اشاره به روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی تصریح کرد: ابوریحان بیرونی در آن زمان با کم بودن امکانات و با اینکه سنش 78 سال بود اما 160 اثر علمی از خود به جا گذاشت.

وی با اشاره به 25 ذی‌القعده روز دحو الارض اظهار کرد: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرمایند اولین رحمتی که از آسمان به زمین آمد در 25 ذی‌القعده بود و نخستین قسمتی از زمین که کعبه باشد از زیر آب سردر آورد که همان روز 25 ذی‌القعده بود، امیرمؤمنان می‌فرمایند که برای کسی که در این روز، روزش را روزه و شب را با عبادت به سر کند ثواب یک‌صد سال عبادت نوشته می‌شود.

امام جمعه موقت نصیرشهر ادامه داد: در 25 ذی‌القعده بنای خانه کعبه به دست حضرت آدم بنا شده است و باز هم در این روز پیغمبر اسلام برای حجةالوداع از اطراف مدینه دعوت کردند و حج با شکوهی در آن سال بود که به نام حجةالوداع نامگذاری شد، سال 10 هجری همان سال بود که موقع برگشت جریان عید غدیر اتفاق افتاد و بین 120 هزار حاجی دست مبارک امیرمؤمنان را بالا بردند و فرمودند جانشین من علی (ع) است.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری متذکر شد: حمله بی‌وقفه شش ماهه عربستان به یمن و کشتن مردم بی‌دفاع یمن را این‌ها ضدحقوق بشر نمی‌دانند، این‌ها را تروریست نمی‌دانند، اما اگر در غزه و یمن مظلومی دست به اسلحه ببرد برای دفاع از خودش فوراً می‌گویند اینها تروریست هستند و فرمودند دشمن هم یک چیز مشخصی است که در رأسش آمریکای جنایت‌کار است و مصداق بارزش دولت آمریکاست و آن هم به پشتیبانی اقتصادهای کلان صهیونیست‌ها این کارها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/67023/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول