اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد

در سال 2015 میلادی در سطح دنیا 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی‌ها و شرایط خاصی که در زمینه صنایع دستی و بافت فرش داشتند، برای نخستین بار به طور همزمان به ثبت جهانی رسیدند.

اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، طی پیگیری‌های حقوقی صورت گرفته از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری با اعضای شورای جهانی صنایع‌دستی و رایزنی‌های انجام‌شده از سوی معاون صنایع‌دستی کشور در اجلاس آسیا اقیانوسیه در کشور هند (2015) در خصوص ثبت جهانی دو شهر اصفهان و تبریز این درخواست به تأیید این شورا رسید.

در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع‌دستی و با رأی اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه این دو شهر کشورمان به ثبت جهانی رسیدند.

در سال 2015 میلادی در سطح دنیا تنها 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی‌ها و شرایط خاصی که در زمینه صنایع‌دستی و بافت فرش داشتند، برای نخستین بار به طور همزمان به ثبت جهانی رسیدند.

ارتقای جایگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ایران و توسعه بازارهای جهانی و زمینه‌سازی برای حضور پررنگ‌تر صنایع‌دستی ایران در عرصه بین‌المللی، توسعه گردشگری فرهنگی و افزایش اشتیاق گردشگران برای دیدن این دو شهر از جمله نتایج مهم این موفقیت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63060/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول