اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

کشتی‌گیران به خوبی توسط مربیان هدایت نشدند

علی‌آبادی: کشتی فرنگی به «بنا» نیاز دارد/ نباید فرصت را از دست بدهیم

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به شرایطی که برای این رشته پیش آمده است و زمان کوتاهی که تا المپیک باقی مانده است کشتی فرنگی به وجود «محمد بنا» نیاز دارد.

علی‌آبادی: کشتی فرنگی به «بنا» نیاز دارد/ نباید فرصت را از دست بدهیم

رحیم علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی آمریکا گفت: هیچ کس نمی‌تواند از این نتیجه راضی باشد چرا که این تیم سال قبل قهرمان جهان شده بود و امسال هم نفرات خوبی را در ترکیب خود دارد، اما هیچ کس هم نمی‌تواند ادعا کند که هر سال قهرمان می‌شود، اما هیچ تیمی هم به این راحتی نمی‌بازد که کشتی‌گیرش با وجود اختلاف 7 امتیازی ضربه شود یا اینکه در چندین مسابقه در ثانیه‌های آخر نتیجه را واگذار کند.

وی درباره خواست مردم برای بازگشت دوباره محمد بنا به رأس تیم ملی کشتی فرنگی گفت: زمان زیادی تا بازی‌های المپیک نداریم و نباید فرصت را از دست بدهیم. کشتی فرنگی در حال حاضر به وجود محمد بنا نیاز دارد، اما هیچ‌کس به او نگفت برود و به دلیل مشکلاتی که داشت خودش خسته شد و نیاز به استراحت داشت چرا که 8 سال بدون وقفه زحمت کشید و نتیجه ایده‌آلی هم در المپیک گرفت. آن زمان هم به او گفتم که نیاز به استراحت دارد و بعد از استراحت اگر می‌خواهد برگردد. واقعاً سخت است این همه سال بدون استراحت کار کرد. کسی که می‌خواهد نتیجه بگیرد باید زحمت بکشید که بنا این از خودگذشتگی را داشت.

دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ درباره عدم هماهنگی مربیان باهم و ضعف در کوچینگ گفت: کادر فنی از داخل دچار مشکلاتی بود و باید ببینیم دلیل این مشکلات چه بوده است. مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی از مربیان ناراضی بودند؛ باید جلسه‌ای بگذاریم و بعد از شنیدن نظرات و ارائه گزارش عملکرد بچه‌ها در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که پس مربیان تیم ملی را چه کسی انتخاب کرده است؛ افزود: شورای فنی درباره انتخاب مربیان ورود پیدا نمی‌کرد و هر گزینه‌ای که پیشنهاد می‌شد چون قرار بود آن کادر فنی با آ‌نها کار کند تأیید می‌کردیم، اما باید حتماً صحبت‌هایی را در این باره انجام دهیم. متأسفانه کشتی‌گیران به خوبی توسط مربیان هدایت نشدند البته کشتی‌گیران هم اشتباهاتی داشتند. از حرکات حمید سوریان با 7 مدال طلای المپیک متعجب شدم که به نظر می‌رسید شرایط روحی و روانی مناسبی ندارد؛ بقه بچه‌ها هم همینطور.

وی درباره اینکه جلسه شورای فنی چه زمانی تشکیل خواهد شد، گفت: منتظریم هر چه سریعتر این جلسه تشکیل شود البته بهتر بود حسن بابک همراه تیم ملی به ایران بازمی‌گشت تا گزارش او را هم بشنویم. سرمربی و مدیر تیم‌های ملی از کشتی‌گیران شناخت داشتند و همانطور که در گذشته نفرات را انتخاب می‌کردند این بار هم این کار انجام شد. علل ناکامی باید در شورای فنی بررسی شود تا به نتیجه برسیم و مردم هم بدانند هر کسی کم‌کاری کرده باید جوابگو باشد.

علی‌آبادی درباره ادامه همکاری با احد پازاج و حسن بابک گفت: ما ابتدا باید کمک کنیم تا نواقص برطرف شود و اگر نشد تغییرات خواهیم داد. اگر قرار باشد همین شرایط ادامه پیدا کند تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول