اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر آمل هشدار داد

احتمال آلوده شدن منابع آب‌های زیرزمینی بر اثر شیرابه زباله‌ در آمل

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه در مناطقی از آمل با وجود شن و ماسه نفوذ‌پذیری بالایی را شاهد هستیم، گفت: باید مطالعات لازم برای آلودگی نکردن منابع آب زیرزمینی انجام شود.

احتمال آلوده شدن منابع آب‌های زیرزمینی بر اثر شیرابه زباله‌ در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، اسدالله تورنگ بعد از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان شرکت زباله‌سوز JGC ژاپن، اظهار کرد: دفن و دفع بهداشتی زباله از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید در این بین به طبیعت و محیط‌زیست آسیب وارد شود.

وی افزود: در همکاری دو جانبه بین ایران و ژاپن هم‌اکنون شاهد مطالعات دقیق در زمینه کارخانه زباله‌سوز هستیم که امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه‌ای مثبت منجر شود.

تورنگ با تأکید بر اینکه باید نوع زباله، وضعیت آن، مقدار زباله و مواد مورد نیاز برای کارخانه زباله‌سوز مطالعه شود، گفت: آمل از شهرهایی است که روزانه زباله شهرهای هم‌جوار برای دفع به آن منتقل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه باید احداث و فعالیت کارخانه زباله‌سوز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه شود، تصریح کرد: باید محل مورد نظر برای ساخت کارخانه زباله‌سوز کمترین نفوذ را ایجاد کند.

این مسئول بیان کرد: در مناطقی از شهر آمل با وجود شن و ماسه نفوذ‌پذیری بالایی را شاهد هستیم که باید مطالعات لازم برای آلودگی نکردن منابع آب زیرزمینی انجام شود زیرا نباید شیرآبه‌های زباله بر آب زیرزمینی اثر منفی بگذارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آمل در این بازدید گفت: از دو سال گذشته تاکنون به‌صورت جدی پیگیر ایجاد کارخانه زباله‌سوز در این شهرستان هستیم.

خسرو ابراهیم‌زاده اظهار کرد: باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیمات نهایی انجام شده و کارهای اجرایی عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان، مشاوران، نهادها و دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها و مردم در این امر حمایت لازم را انجام دهند، اظهار کرد: باید با تلاش مسئولان این پروژه در بین طرح‌های ملی گنجانده شود و با توجه به سیاست استانی و سفر آینده رئیس‌جمهور به مازندران این مهم مورد توجه است.

ابراهیم‌زاده با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا آمل به‌عنوان شهر سالم مطرح شود، گفت: زباله یکی از مهم‌ترین معضلات این شهرستان است که باید با مدیریت صحیح به سرانجام برسد.

انتهای پیام/86012/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول