اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان:

ضبط 147 گواهینامه با 30 نمره منفی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان ضمن اعلام ضبط 147 فقره گواهینامه دارای 30 نمره منفی از رانندگان متخلف، از افزایش 4 موردی تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در 6 ماهه اول امسال در استان خبر داد.

ضبط 147 گواهینامه با 30 نمره منفی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید فصیحی امشب در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: در هفته ناجا خدمات بخش‌های مختلف پلیس راهور استان مضاعف شده است.

به گفته وی، 365 گواهینامه دارای 30 نمره منفی در استان شناسایی شده‌اند که در طول امسال 147 مورد آن از رانندگان متخلف ضبط شده است.

فصیحی همچنین تصریح کرد: 365 خودرو با بیش از یک میلیون تومان خلافی در سطح استان شناسایی شده است که تاکنون بیش از 260 مورد از این تعداد، توقیف شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان در ادامه از صدور بیش از 17 هزار جلد گواهینامه رانندگی در 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد که 13 هزار و 711 مورد آن گواهینامه خودرو، یک هزار و 345 فقره آن گواهینامه رانندگی موتورسیکلت و مابقی ویژه بوده است.

وی ترخیص وسایل نقلیه را یکی از برنامه‌های راهور در طول هفته ناجا اعلام کرد و گفت: این کار با ارائه خلافی و احراز مالکیت و بدون لحاظ دارابودن و یا نداشتن بیمه، انجام خواهد شد.

فصیحی با عنوان این مطلب که امسال 220 راننده متخلف به دلیل رانندگی بدون گواهینامه به دادگاه اعزام شده‌اند، گفت: شرط اصلی رانندگی داشتن گواهینامه است و پلیس با افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه استان کردستان آمار تصادفات درون‌شهری به مدت 10 سال پیاپی کاهش داشت، افزود: وضعیت کردستان در بحث تصادفات به گونه‌ای است که آمار تصادف در برخی از شهرستان‌ها به صفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: 6 ماهه اول سال گذشته میزان تصادفات منجر به فوت درون‌شهری استان 19 فقره بود که امسال به 23 مورد افزایش یافت.

وی بیشترین علت تصادفات درون شهری در کردستان را عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر برشمرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان در ادامه به برنامه‌های پلیس راهور استان کردستان در هفته ناجا اشاره کرد و گفت: 19 ویژه‌برنامه تا پایان هفته ناجا در استان برگزار می‌شود.

فصیحی برگزاری مسابقه رادیویی روز بدون حادثه، همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک،  تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و برگزاری مسابقه‌ای برای پرسنل وظیفه را از برنامه‌های پلیس راهور کردستان در هفته ناجا عنوان کرد.

انتهای پیام/79001/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول