اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه حاجی‌آباد:

هشدار رهبر معظم انقلاب سعودی‌ها را به عذرخواهی واداشت

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: هشدار رهبر معظم انقلاب سعودی‌ها را به عذرخواهی واداشت.

هشدار رهبر معظم انقلاب سعودی‌ها را به عذرخواهی واداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری امشب در مراسم بزرگداشت شهدای منا، با عرض تسلیت جان سپردن جمع کثیری از هموطنانمان در بیت‌الله‌‌الحرام اظهار داشت: این حادثه کام امت اسلامی در سرتاسر جهان را تلخ و غصه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه این واقعیت ابعاد مختلفی دارد که باید مورد نقد قرار گیرد، تصریح کرد: امروز دیدگاه‌ها و نظرات بعضی از مخاطبین در سایت‌های مختلف از اعزام حاجیان به حج دیدگاه منطقی نیست و اگر به این مسئله این گونه بنگریم این دیدگاه تک‌بعدی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

امام جمعه حاجی آباد به ابعاد دیگر این فاجعه غم بار اشاره و تصریح کرد: باید حقیقت مسئله روشن  و ابعاد فاجعه مشخص شود چرا که بیش از 10 روز از این حادثه تلخ می‌گذرد و هنوز آمار دقیق کشته‌شدگان از سوی عربستان اعلام نشده و رسانه‌های سعودی اجازه ندادند عمق فاجعه مشخص شود.

وی با بیان اینکه بر اثر بی‌تدبیری آل سعود مهمانان خدا به خاک و خون کشیده شدند، تصریح کرد: جهان اسلام باید متحد شوند و این حرم امن الهی را از دست این جنایتکاران خارج کنند چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب هم جنایت در حق حجاج کردند و هم امنیت خانه خدا را به هم زدند.

مختاری با دلجویی از خانواده‌های داغ‌دیده در حادثه منا با روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر کسی در حال احرام جان دهد روز قیامت در حال لبیک گفتن محشور می‌شود و بر خود ببالید که خانواده‌هایتان در این راه دعوت حق را لبیک گفتند.

وی همچنین به هشدار رهبر فرزانه انقلاب نسبت به سعودی‌ها اشاره و افزود: غرش حیدری رهبر معظم انقلاب سعودی‌ها را به عذرخواهی واداشت.

مختاری در پایان خاطرنشان ساخت: سعودی‌ها و مستکبران زبان دیپلماسی را نمی‌فهمند و ساده‌انگاری است اگر با لبخند زدن به فکر چاره باشیم چرا که دشمن گاهی با اخم و گاهی با خنده به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

انتهای پیام/88002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول