اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌علی حبیبی:

ورزشکاران مانند پوریای‌‌ولی و تختی رفتار کنند/ اشتغال دغدغه اصلی ورزشکاران است

امام‌علی حبیبی اسطوره ورزش کشتی اشتغال را از مهم‌ترین دغدغه‌های مدال‌آوران ورزشی دانست و گفت: بازوان خود را برای زورگویی به مردم قوی نکنید و همانند پوریای‌ولی و جهان پهلوان تختی با افتادگی ماندگار شوید.

ورزشکاران مانند پوریای‌‌ولی و تختی رفتار کنند/ اشتغال دغدغه اصلی ورزشکاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امام‌علی حبیبی‌گودرزی شامگاه یک‌شنبه در آیین تجلیل از مدال‌آوران، مربیان و کشتی‌گیران عنوان‌دار میادین جهانی این شهرستان، بیان کرد: ورزش کشتی یکی از ورزش‌های پرطرفداری بوده که علاوه بر قهرمانی از ورزش‌های پهلوانی است.

وی افزود: یکی از تنها ورزشکارانی بودم که با 40 درجه تب بدون اینکه خم به ابرو بیاورم در مسابقات کشتی المپیک ملبورن به روی تشک رفتم و مقابل قهرمان اول دنیا ایستادم.

حبیبی با اعلام اینکه در این دیدار با توجه به شرایط بد جسمی با عشق به وطن و سربلندی ایران اسلامی به روی تشک رفتم، تصریح کرد: در دیدار مقابل نفر نخست کشتی دنیا با این دیدگاه حاضر شدم که یا باید او را شکست دهم و یا جنازه‌ام از تشک بیرون برده شود.

وی با اعلام اینکه نباید انسان اصالت خود را فراموش کند، گفت: من آملی و از طایفه اسک بخش لاریجان هستم و به مازندرانی بودن خودم افتخار می‌کنم.

اسطوره ورزش کشتی ایران با تاکید بر اینکه به 52 کشور دنیا سفر داشتم و این کشورها را از نزدیک مشاهده کردم، تصریح کرد: مردمی همانند مردم کشورم را در هیچ جای دنیا ندیدم.

وی با اعلام اینکه بیشتر مدال‌آوران ورزش کشتی در کشور از قشر ضعیف جامعه هستند که با تمام وجود پرچم کشورمان را در دنیا به اهتزاز در می‌آورند، گفت: خانواده ورزشکارانی که از قشر ضعیف هستند ممکن است از لحاظ مالی در تنگنا قرار گیرند ولی در اعتقادات و باورها بسیار قدرتمند هستند.

حبیبی با اعلام اینکه باید قهرمانان ورزشی در نهادهای دولتی و سازمان‌های مختلف استخدام شده و وارد عرصه کار و تلاش شوند، گفت: بیشتر ورزشکاران سال‌های گذشته کشور از لحاظ بدنی فرسوده هستند و باید به مسئله بیمه آنها توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه ورزشکار باید اخلاق پسندیده و نیک داشته باشند، اضافه کرد: اهل‌بیت و بزرگان دینی فرمودند که انسان‌ها باید دارای سه خصلت جسم قوی، علم قوی و تقوای قدرتمند باشند.

حبیبی با تاکید بر اینکه قهرمان و پهلوان بی‌سواد ارزشی ندارد، گفت: بازوان خود را برای زورگویی به مردم قوی نکند و همانند پوریای‌ولی و جهان پهلوان تختی با افتادگی ماندگار شوند.

عضو هیئت موسس دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل نیز در این مراسم بیان کرد: خدمت به مردم مهم‌ترین کاری است که یک مسئول می‌تواند در زمان مسئولیت خود بروز دهد.

محمدحسین رضوی ادامه داد: با تلاش مسئولان می‌خواهیم تا در آینده آکادمی کشتی مازندران در دانشگاه غیرانتفاعی شمال برپا شود.

وی اظهار کرد: ورزشکاران و مربیان بزرگ زیادی در رشته ورزشی کشتی از این شهرستان برخاستند که هم‌اکنون نیز به تربیت ورزشکاران مشغول هستند.

رضوی با اعلام اینکه باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال در ورزش بیشتر از گذشته به تقویت رشته ورزشی کشتی بپردازند، خاطرنشان کرد: ورزش یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ایجاد سلامت در جسم است و با جسم سالم عقل سالم حاصل می‌شود.

انتهای پیام/86012/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول