اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

این گل پرپر از کجا آمده، تشنه لب از منا آمده

تشییع پیکر مهاجر الی‌الله در تبریز

مردم تبریز با سردادن این گل پرپر از کجا آمده، تشنه لب از منا آمده پیکر مداحل اهل بیت(ع) محمدرضا جلالی پیکر مهاجر الی الله، در فاجعه منا را در تبریز تشییع کردند.

تشییع پیکر مهاجر الی‌الله در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صبح امروز در حالی پیکر محمدرضا جلالی مهاجر الی‌الله که در فاجعه منا، قربانی بی‌تدبیری آل‌سعود شده بود بر روی دستان مردم داغدار تبریز تشییع شد که هیچ وقت خاطرات مداحی این ذاکر با اخلاصی که حنجره توانمندش وقف قرآن و مکتب سرخ حسینی بود و آن نغمه‌ها و زمزمه‌های پرسوزش، حکایت از عشق و ارادتش به حضرات معصومین(ع) داشت، را در مراسم تشییع شهدای تبریز از یاد نمی‌برند.

یار سفرکرده‌ای که بی‌غل و غش خود را وقف ترویج اسلام ناب و انقلاب اسلامی کرد و عاقبتی زیبا جز این برایش متصور نبود که در حرم امن الهی و در روز عید قربان، در حال احرام و به دست اشقیای روزگار به سوی معبود پرواز کند.

کسی که غیرتش، ادبش، سوز دلش، همتش، بصیرتش، دشمن شناسی‌اش، ولایتمداری‌اش و عشقش به رهبرش شهره عام و خاص بود.

مردم تبریز هیچ وقت یادشان نمی‌رود که این مداح بسیجی در دوم بهمن ماه 92 در مراسم شهید بیضایی از مدافعان حرم، کوثر فرزند دختر دو ساله به یادگار مانده از این شهید را بغل کرد و روضه حضرت رقیه را گفت و تبریز را کربلا کرد و گریه همگان را بلند کرد.

 امروز مردم تبریز در حالی پیکر این مداح اهل بیت را تشییع می‌کردند که کودک چند ماهه مصطفی به یادگار مانده را می‌دیدند و صحنه‌ها و خاطرات این عزیز را در مراسم‌های تشییع شهدا به یاد می‌آوردند و اشک می‌ریختند.

وقتی آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی چند روز قبل با حضور در منزل این مداح و بغل کردن مصطفی کودک چند ماهه وی اشک از حاضران در این مجلس را جاری کرد.

این آیین با سینه‌زنی و نواختن مارش عزا همراه بود و سپس امت حزب‌الله از میدان شهدا تا میدان ساعت پیکر مطهر این حاجی جان باخته را مشایعت کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم، با شعارهای یاحسین، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، این گل پرپر از کجا آمده، تشنه لب از منا آمده پیکر این مهاجر الی‌الله را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.

جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا سند زنده مظلومیت شیعه هستند

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در این مراسم با چشمانی اشک بار به سخنرانی پرداخته و با بیان اینکه این تشییع چند پیام دارد؛ گفت: تشییع جنازه برادر دینی در وهله اول وظیفه هر مسلمان است و یک حقوق اجتماعی نسبت به برادران دینی است.

وی ادامه داد: این تشییع جنازه معمولی نیست چرا که این مرحوم مهمان خدا و ضیوف الرحمان بود که در حال احرام به ملاقات خدا رفته و پیکر مطهرش به کشور بازگشته تا مردم به استقبال بیایند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره مراسم حج، گفت: هزاران حاجی که میهمان خدا بودند در فاجعه منا با لب تشنه جان دادند و مظلومانه کشته شدند.

وی افزود: جان‌باختگان ایرانی این حادثه سند زنده مظلومیت شیعه هستند و مراسم تشییع این عزیزان فریاد رسوایی آل‌سعود و حکومت ظلم سعودی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: با این جنایت سعودی‌ها در منا غیرت همه به جوش آمده است و باید کشورهای بی‌غیرت به ظاهر اسلامی نیز ذره‌ای غیرت به خرج دهند و اجازه ندهند حرمین شریفین توسط جنایتکاران آل‌سعود اداره شود.

وی تصریح کرد: آل‌سعود در یمن و سایر کشورها به دستور آمریکا با پول نفت و مسلمین دست به کشتار و جنایت می‌زند و هیچ بعید نیست و کشورهایی که اسم خود را مسلمان گذاشتند باید غیرت به خرج داده و اقدام جدی در برابر این جنایات کنند.

آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز بر پیکر این مهاجر الی‌الله نماز اقامه کرده و پس از تشییع این پیکر برای تدفین به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز منتقل شد.

در مراسم باشکوه تشییع پیکر مرحوم جلالی که در فاجعه غم‌انگیز منا دعوت حق را لبیک گفته بود، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی، مسئولان و کارکنان ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و خیل کثیری از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت هم در این مراسم در رثای حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداختند.

همسر مرحوم محمدرضا جلالی با بیان اینکه شوهرش هیچ وقت بدون وضو نبود، ادامه داد: همیشه در حال عبادت و راز و نیاز بود و ارادت خاصی به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان داشت و روضه ائمه اطهار (ع) بر زبانش جاری می‌شد.

شاکری اظهار کرد: محمدرضا ارادت خاصی به شهدا داشت و همیشه آرزوی شهادت می‌کرد؛ تمام سکنات و رفتارش همانند یک انسان کامل بود.

وی با بیان اینکه شوهرش همیشه بر حجاب دخترش تاکید داشت، افزود: محمدرضا موقع اعزام به من گفت که به مکه مشرف می‌شود تا برای رسیدن فرزند کوچک‌مان مصطفی به مقام اجتهاد دعا کند.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول